سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

توسعه کشت گلخانه‌ای و کشاورزی مدرن در استان

بایدکشت گلخانه ای و کشاورزی مدرن در استان سمنان توسعه یابد تا میزان مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان سمنان گفت: باید کشت گلخانه ای و کشاورزی مدرن در استان سمنان توسعه یابد تا میزان مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش یابد.
علی‌اصغرگفت: استان سمنان با کمبود و محدودیت منابع آبی زیادی مواجه است که باید در این زمینه مدیریت لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی راهکارها برای کاهش مصرف آب و بهینه استفاده کردن آن گفت: باید در بخش کشاورزی به سمت سیستم‌های نوین آبیاری حرکت کرد و کشت گلخانه‌ای نیز در استان توسعه یابد.
 رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف و هدررفت آب در بخش کشاورزی است تصریح کرد: باید توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان نهادینه شود.
جمعه‌ای با بیان اینکه کمبود منابع آبی درکشور نیز مشاهده می‌شود گفت: باید توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی در سراسر کشور ترویج شود.
وی با اشاره به برخی مزایای توسعه کشت گلخانه‌ای گفت :صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش تولید در واحد سطح  و غیره را از برخی مزایای استفاده از کشت گلخانه‌ای عنوان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ تنوع محصولات کشاورزی دارای رتبه بسیار مناسبی در سطح کشور است گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان بسیار مناسب است.
جمعه‌ای  افزود:با توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان علاوه بر کاهش مصرف آب می‌توانیم شاهد افزایش میزان محصول و افزایش کیفیت آن نیز باشیم.
انتهای پیام/ر


برچسب ها: گلخانه ، کشاورزی ، کشت ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.