سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تغییر نام بولوار شارستان مشهد به بولوار شهید شوشتری

در جلسه علنی شورای شهر مشهد بولوار شارستان به بولوار شهید نورعلی شوشتری تغییر نام پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نایب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص این تغییر نام گفت: قرار بود بولوار میثاق به نام شهید شوشتری تغییر نام پیدا کند اما با این موضوع موافقت نشد.

کمال سرویها با استناد به ماده 25 آیین نامه تعیین اهداف، سیاستها و ضوابط نامگذاری معابر، میدانها و اماکن عمومی افزود: این پیشنهاد برای تغییر نام بولوار شارستان به شهید شوشتری پیاده شد.

عضو دیگر شورای شهر مشهد گفت: پیشنهاد من تغییرنام بولوار شارستان به نام آیت الله طبسی است که بهتر می باشد.

غلامرضا بصیری پور ادامه داد: گرچه در نهایت با این پیشنهاد موافقت نشد و بولوار شارستان با حداکثر آراء به بولوار شهید نورعلی شوشتری تغییرنام پیدا کرد.

در ادامه یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد و با تصویب شورای شهر، شهرداری این شهر به بازار بورس وارد می شود.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه شرایط اقتصادی درحال حاضر راکد است و نیز تبدیل زمین و پروانه به نقدینگی برای پرداخت بدهی بانک‌ها کاهش یافته، تصریح کرد: در این خصوص تصمیم گرفته شد تا شهرداری در بورس، سهام خریداری کند.

محمود عامری فرد، ادامه داد: از این طریق می شود زمین و پروانه شهرداری را به سهام تبدیل کرد و بدهی بانکهایی که در این خصوص سهام دارند به این ترتیب پرداخت می شود.

عامری فرد افزود: در صورتی که قبل از خرید سهام کارگزاری ذی ربط تضمین اصل سرمایه گذاری با سود حداقل پنج درصد سهام پیشنهادی را بنماید، شهرداری می تواند نسبت به خرید سهام مورد نظر با پرداخت ارزش های اقتصادی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه قراردادهایی که در قبال آن برای شهرداری سهام دریافت می شود،باید با حق حضور و رای همه اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود.

وی گفت: شهرداری می تواند نسبت به تعویض سهام خریداری شده برای تسویه بدهی های شهرداری یا فروش و واگذاری سهام در بازار بورس اوراق بهادار، به نرخ تابلو روز یا به نرخ کارشناسی روز اقدام کند.

با تصویب شورای شهر مشهد، شهرداری به صورت ازمایشی مقرر شد برای یک دوره شش ماهه تا سقف 100 میلیارد تومان از محل واگذاری زمین، پروانه و سهم خود در پروژه های مشارکتی، نسبت به خرید سهام شرکتهای سهامی عام به ویژه سهامی که در بازار بورس و فرابورس معامله می شود، اقدام کند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.