سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آغاز احیای جنگل سوخته گیان نهاوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت : عملیات احیای جنگلی گیان توسط منابع طبیعی نهاوند از روز جمعه هشتم مرداد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛همتی اظهار داشت: جنگل گیان در ساعت 24 چهارم مرداد ماه سالجاری در چند نقطه از محدوده بصورت عمدی دچار آتش سوزی شد.

همتی اضافه کرد: مهار دامنه آتش بلافاصله توسط عوامل حاضر در محل از جمله نگهبان و همکاران منابع طبیعی شهرستان، مردم، شهرداری گیان، عوامل فرمانداری، انتظامی، شورای اسلامی آغاز و پس از پنج ساعت تلاش خاموش شد.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته نزدیک به 15 هکتار از مراتع اطراف و پنج تا شش هکتار از جنگل گیان طعمه آتش شدند.

وی تاکید کرد: با وجود وزش باد و گسترش آتش سوزی در منطقه گیان نهاوند ولی شعله های آتش به پنج تا 10 درصد درختان خسارت وارد می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: با این وجود عملیات احیای جنگلی گیان توسط منابع طبیعی نهاوند از روز جمعه هشتم مرداد آغاز شده است.

همتی افزود: وسعت جنگل گیان در طول چند سال گذشته با وجود مسائل و مشکلات فراوان و کمبود اعتبار، توسط منابع طبیعی استان از 200 هکتار به 700هکتار توسعه و افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: کارکنان پرتلاش منابع طبیعی استان همدان آتش سوزی در جنگلها و مراتع را آتش در عمق جان خود تلقی می کنند و در فصل تابستان و ایام ماه مبارک رمضان، تعطیلات خود را به مراقبت و محافظت از این سرمایه ملی اختصاص می دهند و برخی مواقع هنگام خاموش کردن آتش صدمه دیده و مجروح می شوند.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.