سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

مشکل تعاون روستایی خوزستان،ظرفیت پایین سیلوها

در سال جاری ۷۵۰ هزار تن گندم به سیلوهای داخل و خارج استان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: کمبود سردخانه و ظرفیت پایین سیلوها مهمترین مشکل تعاون روستایی خوزستان است که لازم است در این زمینه مساعدت بیشتری صورت بگیرد.

هرمز خواجوی اظهار کرد: ۲۳۸ تشکل تعاونی شامل تعاونی های روستایی، کشاورزی، زنان، نظام صنفی و تشکل های بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ هزار نفر در این تشکل ها فعالیت دارند، افزود: در فصول خرید محصولات کشاورزی نیز حدود ۷۰۰ کارگر به صورت فصلی به کار گرفته می شوند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به وجود ۲۵ کارخانه ذرت خشک کنی از توزیع سالانه ۱۲۰ هزار تن کود محصولات کشاورزی و توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آرد روستایی وتولید سالانه ۵۰ هزار تن گندم بذری در این استان خبر داد.

خواجوی در ادامه، حمایت، نظارت، آموزش و حسابرسی تعاونی ها را از دیگر وظایف شبکه تشکل های تعاونی استان برشمرد و گفت: سال گذشته ۳۵ درصد کشت و صنعت شهید رجایی را تعاونی های خوزستان خریداری کرده اند که ۱۵ درصد آن به صورت نقدی پرداخت و مابقی آن با دو قسط تا سال آینده پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۷۵۰ هزار تن گندم به سیلوهای داخل و خارج استان ارسال کرده ایم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری متولی تشکیل نظام های بهره برداری هستیم، عنوان کرد: تاکنون توانسته ایم برای ۲۱۰ هزار هکتار از این طرح تعاونی تشکیل دهیم و در حال ادامه این فعالیت هستیم.

خواجوی، کمبود ظرفیت سیلوهای موجود را از جمله مشکلات این تعاونی در استان برشمرد و گفت: با وجود تولید یک میلیون تن گندم ظرفیت سیلوها تنها ۷۵۰ هزار تن است که ۲۵۰ هزار تن در دیگر مراکز نگهداری می شوند.

وی، کمبود سردخانه را دیگر مشکل تعاونی روستایی خوزستان بویژه در شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک برشمرد و افزود: از نظر صنایع تبدیلی و تکمیلی ضعیف هستیم که می طلبد استاندار خوزستان در جهت رفع این مشکل به تشکل های تعاونی توجه بیشتری کند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان همچنین با اشاره به افتتاح بزرگترین و اولین سیلوی بتنی سازمان تعاون روستایی کشور با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ هزار تن در دزفول، تصریح کرد: این اولین پروژه ما است که پس از بهره برداری سریعا مورد استفاده قرار گرفته و اکنون گندم در آن ذخیره سازی شده است.

خواجوی در پایان، از مساعدت های مسئولان استانی و شهری به ویژه فرماندار و نماینده دزفول در مجلس در راستای کمک برای تامین زمین و اعتبار این سیلو قدردانی کرد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.