سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ موسیقی لس آنجلسی زیر سایه نت‌های وطنی + فیلم

بازار پر هیاهوی آهنگ، شعر و هیجان و کنسرت هایی که در درخت هنر موسیقی کشور میوه های متنوع با طعم سنتی، پاپ و تلفیقی را به مخاطب هدیه می کند.

به گزارش خبرنگارحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار پرهیاهوی آهنگ، شعر، هیجان و گرمای كنسرت‌هایی كه در تابستان برگزار می‌شود، مثل اینکه خورشید پرفروغ تری دارند. كنسرت‌هایی كه در درخت هنر موسیقی كشور میوه‌هایی متنوعی با طعم سنتی، پاپ، تلفیقی و نواحی را به مخاطب هدیه می‌كند و این روزها صدای موسیقی‌های لس آنجلسی را به انزوا كشانده است. به طوری که دیگر حتی تک آهنگ هم از خواننده‌های آن طرفی شنیده نمی‌شود و بعضا زمزمه‌ای کلام جوان‌های کشورمان آهنگ‌های خواننده‌های وطنی و مجاز خودمان شده است.  

این موضوع جای خوشحالی است که مردم طرفدار موسیقی‌های سنتی، پاپ و مجاز خودمان هستند اما به طور حتم برای ماندگاری و ارتقا بیش از پیش موسیقی داخلی دیگر باید مسئولان فرهنگی دست به کار شوند چراکه هنرمندان 50 درصد مسئله را پیش بردند و با تولید اثر مناسب مردم را به سمت هنرشان سوق دادند.

اما در این باره با دو نفر از مسئولان هنری در وزارت ارشاد درباره ی این موفقیت حوزه موسیقی و برنامه‌هایشان برای این بهبود این روند گفتگو کردیم.
 
*تسهیل در قوانین از برنامه های وزارت ارشاد برای هنرمندان است 
علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اینکه چرا کنسرت‌های خارج از کشور هنرمندان داخلی مورد استقبال قرار گرفته و همین امر باعث حذف خواننده‌های لس آنجلسی شده، اظهار داشت: به هر حال شرایط امروز موسیقی برای هنرمندان انگیزه بخش شده البته تنگناهایی در این حوزه وجود دارد اما در تلاشیم کم و کاستی‌ها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال هنرمندان داخل کشور از فرهنگ سرشاری برخوردارند و این هنرمندان در خارج از کشور  اغلب کنسرت‌هایشان استقبال می‌شود. در بعضی موارد هم شاهد آن هستیم که برخورد مردم در خارج با هنرمندان داخلی بسیار خوب است به طوری که ایرانیان مقیم خارج از کشور منتظرند ببینند هنرمندان از داخل کشور چه سوغاتی برایشان آوردند.

مرادخانی تصریح کرد: البته در خارج از کشور هم کسانی هستند که برای ترویج فرهنگ داخلی به آن سوی مرزها تلاش می‌کنند و من فکر می‌کنم شرایطی که الان وجود دارد و محتویاتی که توسط هنرمندان در اینجا ارائه می‌شود خود این خیلی تاثیر گذار بوده و شرایط خیلی خوبی ایجاد کرده است.

معاون هنری وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این زمینه انجام دادیم، تسهیل در قوانین بود و اگر هنرمندان هم قبل از هر کاری با فکر و برنامه پیش بروند و در نوع ارتباطشان با دستگاه‌های حاکمیتی طوری باشد که بدون مراجعه کارشان انجام شود به نظرم خیلی اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد. موضوع دیگر هم بحث تهیه کننده است به نوعی که  همه آثار هنری باید تهیه کننده داشته باشد.

*حمایت  هنرمندان این عرصه و رفع موانع به ماندگاری موسیقی ایرانی کمک خواهد کرد
در ادامه فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی در گفتگو با خبرنگار
حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این باره می گوید: چنانچه فضای موسیقی فضای باز باشد و براساس چارچوب‌های قانونی و نظارت اجازه بدهیم گروهای موسیقی از ایران خارج شوند و در خارج از کشور کنسرت برگزار کنند و کنسرت‌‎های خارج از کشور را تقویت کنیم به طور حتم باعث ترویج موسیقی حلال و پاک در داخل و خارج خواهیم شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های موسیقی داخلی غیر قابل مقایسه با موسیقی به اصطلاح لس آنجلسی است و باز شدن فضا برای موسقی داخلی و فراهم کردن امکان بیشتر برای آنها نتیجه ی خوبی چون استقبال مردم از موسیقی داخلی خواهد داشت .

طالبی افزود: دفتر موسیقی برای ماندگاری موسیقی ایرانی بین مردم به طور حتم برنامه هایی دارد و تا آنجا که بتوانیم موانع را برطرف می‌کنیم و خواننده های داخلی را حمایت خواهیم کرد البته این موارد با فراهم کردن فضا برای گروه‌های موسیقی میسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که من دارم عموما ایرانی های خارج از کشور از کنسرت‌های گروه‌های موسیقی داخلی استقبال پر شوری می‌کنند و چنانچه این کنسرت را در خارج تسهیل دهیم و همین روند را پیگیری کنیم. امیدواریم همین شیب رو به بالا استقبال مردم از گروه‌های موسیقی داخلی ادامه پیدا می‌کند.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.