اولین آلبوم انقلابی بخشی های شمال خراسان با عنوان حماسه خوانان انقلاب اسلامی با حضور رضا مهدوی، مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور رونمایی شد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور در مراسم رونمایی از این آلبوم كه با حضور علاقمندان به موسیقی در سالن اجتماعات سوره حوزه هنری استان برگزار شد، آمیخته بودن آهنگ های بخشی های شمال خراسان را عامل ماندگاری این موسیقی عنوان كرد.
مهدوی خاطر نشان كرد: زمانی كه ترانه ها مبتنی بر حقیقت باشند ماندگار می شوند و راز ماندگاری موسیقی بخشی های شمال خراسان نیز روح زلال حقیقت جویی این هنرمندان است.
مهدوی بخشی را یك فرد مقدس معرفی كرد و افزود: هر آنچه كه یك بخشی به زبان می آورد نجواهای حقیقت جویی اوست و در واقع بخشی ها روایت گران اصیل فرهنگ های قومی خودشان هستند.
وی همچنین آهنگ های بخشی ها و قطعات آلبوم حماسه خوانان انقلاب كه آثار عیسی قلی پور و سهراب محمدی دو بخشی مطرح شمال خراسان در وصف انقلاب اسلامی است را حماسی دانست.
مهدوی به هجمه های فرهنگی دشمنان در حوزه موسیقی نیز اشاره و تاكید كرد: تمام آثار هنرمندان بخشی ها برگرفته از پژوهش و معنویت است و كسانی كه با این آیین ها مخالفت می كنند باید در اندیشه هایشان بازنگری داشته باشند.
مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور در ادامه به وضعیت استان خراسان شمالی در حوزه موسیقی اشاره كرد و گفت: خراسان شمالی از جمله استان های فعال در عرصه موسیقی است و با وجود تازه تاسیس بودن حوزه هنری این استان، تولیدات خوبی در حوزه موسیقی داشته است.
میثم مرادی بی ناباد سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم به برگزاری پنج نشست تخصصی بخشی های شمال خراسان در حوزه هنری استان اشاره كرد و از انتشار دو
كتاب با موضوع موسیقی خراسان شمالی در آینده ای نزدیك خبر داد.
هوشنگ جاوید پژوهشگر آلبوم حماسه خوانان انقلاب نیز در این مراسم به وضعیت موسیقی بخشی های خراسان شمالی طی چند سال اخیر اشاره كرد و اظهار داشت: موسیقی بخشی های خراسان شمالی از دهه 40 با ورود رسانه ها دیداری و شنیداری به شدت افول كرد و اكنون نیز تعداد بسیار كمی از بخشی های باقی مانده اند.
وی افزود: بخشی هایی كه در حال حاضر باقی مانده اند نیز به دلیل اهمیت این موسیقی حاضر نیستند این هنر را به هر كسی آموزش بدهند و به همین جهت است كه بسیاری از جوانان، تمایز بخشی های دینی مذهبی را با بخشی های مردمی و مجلسی نمی دانند.
در پایان مراسم علاوه بر تجلیل از  هنرمندان آلبوم موسیقی حماسه خوانان انقلاب خراسان شمالی از پیشكسوتان موسیقی استان از جمله استادان یحیی باغچقی، آنامراد رستگاری، عیسی قلی پور و سهراب محمدی نیز تقدیر شد.
آلبوم حماسه خوانان انقلاب مجموعه ای از آهنگ های انقلابی عیسی قلی پور و سهراب محمدی دو بخشی شمال خراسان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق به كشور ایران است كه در یك مجموعه و در 11 قطعه گرد آوری و پالایش شده است./م
برچسب ها: آلبوم ، موسیقی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار