سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

فعالیت 250صنعت آلاینده در اصفهان

مدیرکل محیط زیست اصفهان گفت:از فعالیت ۲۵۰صنعت آلاینده در اصفهان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا ظهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به گرد و غبار ناشی از فعالیت کوره‌های گچ و آجر و ریخته گری‌هایی که در شهرک صنعتی سجزی قرار دارند این آلودگی هوا در این منطقه بیش از شهر اصفهان گزارش شده است، اظهار داشت:  از این رو به منظور بهبود شرایط آلاینده‌ها در این منطقه نسبت به پلمب و کم کردن فعالیت بسیاری از کوره‌ها اقداماتی صورت پذیرفته است.

وی آلودگی هوا را معضلی ۵۰ ساله اعلام کرد و ابراز داشت: نمی‌توان این معضل را یک ساله حل کرد و نیازمند همکاری مردم و همچنین دیگر نهادها برای حل این معضل هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد پایش صنعت با مقدار نیروی منابع انسانی و خودرو ثابت در سال ۹۲ حدود دو هزار و ۶۰۰ بوده است، افزود: این در حالی است که این آمار در سال جاری به ۱۰ هزار و ۴۰۰ افزایش یافته است.

وی کم کردن گوگرد موجود در هوای اصفهان به دنبال تزریق گاز به نیروگاه‌ها را از جمله اقدامات موثر برای کاهش آلاینده‌ها طی دو سال گذشته اعلام کرد و گفت: همچنین تامین سوخت بنزین و گازوئیل یورو چهار نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ظهرابی در ادامه صنایع سنتی را منبع آلاینده‌های صنعتی در اصفهان دانست و ابراز داشت: بیشترین حجم  آلایندگی در واحدهای تولیدی بخش آجر پزی است و از این رو علی‌رغم فشارهای اجتماعی که بر سر جمع آوری بسیاری از این صنایع به محیط زیست وارد شد خوشبختانه موفق به حذف بسیاری از این صنایع از سطح استان اصفهان شده‌ایم.

وی  با اشاره به اینکه ۹۰۶ واحد صنعتی در استان اصفهان در لیست صنایع آلاینده قرار داشت، ابراز داشت: از این تعداد ۲۵۰ صنعت به درستی ثبت شده و مابقی طی این سال‌ها یا از بین رفته یا اصلاح شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده آلاینده اعلام شدن کارخانه ذوب آهن نیز بیان داشت: از سال ۹۳ محیط زیست با شرکت ذوب آهن به مذاکره پرداخت و قرار شد که اولویت اول کاریشان تلاش در جهت کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست باشد اما متاسفانه اینگونه نبود.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست از طریق اقدام قضایی وارد عمل شد و در حکم اول، دادگاه حکم برائت این واحد صنعتی را صادر کرد اما ما همچنان پیگیریم و امید است در دوره‌های بعد رأی دادگاه با ما باشد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.