سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

حضور بالغ بر 12هزار نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت

تا کنون کار سنجش سلامت افزون بر 12 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در یزد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رییس آموزش و پرورش استثنائی استان یزد گفت: طرح سنجش سلامت با هدف ارزیابی جسمانی و سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، تشخیص و شناسائی به موقع نارسائی های جسمانی و تحصیلی نوآموزان و جای دهی تحصیلی مناسب و کمک به بهبود کیفی آموزش از 17 خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

مصطفی پایدار افزود: 16 مرکز عمومی و یک مرکز تخصصی در سطح استان ارزیابی هایی شامل قد، وزن، دهان و دندان، پزشک عمومی، آمادگی تحصیلی، اختلالات گفتاری و رفتاری نوآموزان را انجام می دهند.

وی جامعه هدف طرح را افزون بر 22 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 6500 نوآموز پیش دبستانی در شهرستان های پایلوت ذکر کرد و گفت: تاکنون کار سنجش افزون بر 12 هزار نوآموز انجام شده است که 11 هزار و 500 نفر آنان بدون مشکل تشخیص و برای ثبت نام به مدارس معرفی شده اند. 

رییس آموزش و پرورش استثنائی استان یزد از معرفی  یک هزار و 237 نفر دانش آموز برای ارزیابی تخصصی به پایگاه تخصصی سنجش سلامت خبرداد و بیان کرد: از این تعداد، یک هزار و80 نفر با یک مشکل و 157 نفر بیش از یک مشکل اعم از بینایی، شنوائی، آمادگی تحصیلی یا جسمی و حرکتی مواجه بوده اند. 

پایدار  عنوان کرد: خستگی و گرسنگی از جمله عواملی است که بر عملکرد کودک در فرایند سنجش تاثیر نامطلوب دارد و از به کاربردن کلماتی نظیر تست، آزمون، معاینه پزشکی و غیره که موجب نگرانی و اضطراب کودک می شود خودداری گردد.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.