سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

گیلان، نهم مرداد ماه میزبان 9 کبوتر خونین بال آسمان شهادت است

7 شهید گمنام سال های دفاع مقدس و 2 شهید گیلانی شناسایی شده نهم مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در گیلان تشییع و به خاک سپرده می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  گیلان؛ مسئول امور یادمان ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان با اعلام این خبر گفت: پیکرهای پاک 7 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و 2 شهید گیلانی شناسایی شده در 6 نقطه از استان گیلان صبح شنبه نهم مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای مسلمین جهان حضرت امام صادق (ع) تشییع و خاکسپاری می شوند.

ابراهیم پورخوش سعادت با بیان اینکه مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس ساعت 10صبح روز شنبه 9 مرداد ماه برگزار می‌شود، افزود: یک شهید گمنام در پادگان شهید نامجوی نیروی دریایی ارتش در حسن رود انزلی، 2 شهید گمنام در پارک شهر خشکبیجار، 2 شهید گمنام در پارک شهر پره سر رضوانشهر و 2 شهید گمنام نیز در پارک شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا به خاک سپرده می شوند.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان با اشاره به مشخصات این شهدای گرانقدر گفت: شهید گمنام نیروی دریایی حسن رود در عملیات رمضان سال 1361 در منطقه شرق بصره در 23 سالگی به شهادت رسید.

پورخوش سعادت خاطرنشان کرد: دو شهیدی که در پارک شهر خشکبیجار خاکسپاری می‌‌ شوند 19 و 40 ساله بودند و در عملیات‌ رمضان در منطقه شرق بصره در سال 1361 و در منطقه ام الرصاص عملیات ایذایی والفجر 8 در سال 1364 به شهادت رسیدند.

وی سن شهدای گمنام پارک شهر پره سر رضوانشهر را 19 و 18 ساله اعلام کرد و افزود: این شهدای بزرگوار در سال‌ های 64 و 61 در عملیات ایذایی والفجر 8 در جزیره ام الرصاص و در عملیات محرم در منطقه شرهانی شهید شدند.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان به مشخصات 2 شهید گمنام در پارک شهر گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: یکی از این دو شهید 20 ساله است و در سال 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید و شهید دیگر در 25 سالگی در جزیره ام الرصاص در جریان عملیات ایذایی والفجر 8 در سال 64 آسمانی شد.

پورخوش سعادت یادآور شد: پیکرهای پاک 2 شهید گیلانی دوران دفاع مقدس، شهیدان ایرج فلاح ابراهیم پور از آستانه اشرفیه و شهید حمیدرضا رحیمیان از رودسر در معراج شهدا شناسایی شدند و در ایام شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام صادق (ع) در زادگاهشان تشییع و به خاک سپرده می شوند




انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.