سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

سرشماری، گرانترین و با ارزش ترین خدمات آماری کشور

رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری، گرانترین و با ارزش ترین خدمات آماری کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عادل آذر در دوره آموزشی تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن 95 در تبریز با بیان اینکه سرنوشت کشور در 10 سال آینده به سرشماری سال 1395 وابسته است، گفت : هزینه سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال 1395 حدود پنج هزار میلیارد ریال است.

وی ویژگی اصلی سرشماری سال 1395 را اینترنتی بودن بخش عمده آن دانست و از کاهش آمارگیر از 70هزار نفر در سال 1390 به 20 هزار نفر در سال جاری خبر داد . 

عادل آذر افزود: بار اصلی این کاهش بر دوش مجریان و متولیان تبلیغات و رسانه ها قرار دارد که لازم است آگاهی مردم در رابطه با اینترنتی پر کردن فرم های آمارگیری را ارتقا بدهند.

آذر، نقش گروه های مرجع همچون ائمه جمعه، جماعات، فرمانداران و فرهنگیان در ترغیب مردم به افزایش ضریب استفاده از اینترنت را برجسته دانست و افزود: 10 سال آینده کشور به این سرشماری وابسته است و همه شخصیت ها و چهره های موجه جامعه در آگاهی دهی به مردم مسئولیت دارند. 

رئیس مرکز آمار ایران افزود: سرشماری سال 1395 به کامل ترین شکل ممکن انجام و نتایج مطمئن و قابل اتکایی از آن حاصل می شود. 

وی گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 در سوم مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و برای نخستین بار بخش عمده آن بصورت اینترنتی خواهد بود.

مطابق با توصیه های سازمان ملل متحد و قوانین داخلی هر کشور، سرشماری ها هر 5 یا 10 سال یکبار توسط مراکز آماری کشورها اجرا می شود.

مرکز آمار ایران از سال 1335 تا سال 1385 هر 10 سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن را اجرا کرده است و پس از تصویب هیأت وزیران در سال 1386 مبنی بر اجرای سرشماری در فاصله زمانی 5 سال یکبار، هفتمین سرشماری را در سال 1390 اجرا کرد و در حال حاضر خود را برای اجرای یک سرشماری دیگر در سال 1395 آماده می کند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
یعنی به ازای هر امارگیر 25میلیون تومان هزینه می شه پس چرا تعدادشونو کم کردن ما که دلمون به این امارگیری خوشه خیلی وقته بیکارم