سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تمایل ۳ شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاداروند آبادان

۳ شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروندابراز تمایل کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه جلسه هماهنگی استقرار گیت های ورودی و خروجی منطقه آزاداروندگفت: دو شرکت بزرگ نفتی و حفاری و یک شرکت سرمایه گذار در بخش انرژی برق آمادگی ۱۰۰درصدی خود برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در منطقه آزاد اروند را اعلام کرده اند.

محمد معتمدی با اشاره به رشد۱۴۱ درصدی سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند طی سال گذشته نسبت به مشابه سال ۹۳، افزود: سال گذشته ۵۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخشهای تجارت (۲۳ میلیون دلار) و صنعت (۳۰ میلیون دلار) جذب شد.

وی گفت: در مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی با ۱۰۹ درصد رشد در مقایسه با سال ۹۳ در منطقه آزاد جذب شد که این میزان جذب در بخشهای تجارت (۹۱۳ میلیارد ریال)، صنعت (۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال) و خدمات (۴۲۴ میلیارد ریال) بوده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۴۰ نفر نیروی انسانی با ۲۹ درصد رشد در مقایسه با مدت یک ساله ۹۳، در کل منطقه مشغول به کار شده اند.

معتمدی گفت: سال گذشته ۱۸۱ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۰ دلاراز تولیدات منطقه آزاد اروند در بخشهای برق و صنعت با ۸۸ درصد رشد مثبت در مقایسه با سال ۹۳، از منطقه آزاداروند صادر شد.

وی افزود: همچنین طی مدت مذکور، چهار هزار و ۴۱۰ تن کالای صنعتی به ارزش ۲۸ میلیون و ۱۴۹هزار و ۴۷۲ دلار، معادل ۸۴۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۲۳ هزار ریال وارد منطقه آزاد اروند وارد شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند  از صدور و یا تمدید ۸۱ فقره جواز تاسیس شرکت با ۱۰ درصد رشد در سال گذشته در منطقه آزاد  اروند خبر داد و گفت: در سال ۹۴، سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۷۶ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۳۱ دلار کالا از مرز شلمچه به عراق صادر شد که این میزان صادرات از لحاظ وزنی چهار درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲ درصد رشد را در مقایسه با سال ۹۳ نشان می دهد.

معتمدی، میزان صادرات مجدد از مرز شلمچه به عراق در سال گذشته را ۱۶۵ تن معادل ۶ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۹۱۸ دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات مجدد از نظر وزنی هزار و ۷۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۱۹ درصد رشد مثبت را نسبت به سال ۹۳ نشان می دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.