آبادان؛

بازدید شرکت ایتالیایی ایتال فلوید از زیر ساخت های منطقه آزاد اروند

شرکت ایتالیایی ایتال فلوید از شرکت های نفتی دنیااز زیر ساخت های منطقه آزاد اروند در استان خوزستان دیدن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:این شرکت ، زیر ساخت های این منطقه را برای سرمایه گذاری مورد بررسی دقیق قرار داد.

محمدرضا معتمدی افزود: مذاکره با شرکت نفتی ایتال فلوید و ثبت شرکت و تامین فضای صنعتی مورد نیاز در شهرک صنعتی آبادان برای دریافت اطلاعات تولید زودهنگام early productionاز موارد بحث شده در این نشست بود.

وی گفت: این شرکت دارای تجربه ها و دانش و فناوری در حوزه تولید زودهنگام early production و خدمات حفاری و سرچاهی است و به دنبال حضور در میادین مشترک و غیر مشترک نفتی ایران و عراق است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد اروند به دلیل همجواری و نزدیک ترین فاصله جغرافیایی با میادین اصلی و بزرگ نفتی ایران و عراق و وجود دسترسی های هوایی و ریلی و دریای آزاد و بزرگراه های متعدد، مکانی مناسب سرمایه گذاری برای شرکت های خدمات و پشتیبانی صنعت نفت و به ویژه شرکت های خدمات حفاری و تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بالاستی و پایین دست نفت و گاز و پتروشیمی است .

معتمدی  افزود: در این راستا تا کنون چندین شرکت مهم و معتبر اروپایی و آسیایی اقدام به مذاکره و ثبت شرکت و تامین فضای مورد نیاز صنعتی در منطقه آزاد اروند کرده اند.

سازمان منطقه آزاد اروند بسترهای مناسب قانونی و پتانسیل های متعدد منطقه در زمینه های صنعت، تجارت و خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی ماهر، قابلیت ها و امکانات و زیرساخت های صنعتی، تجاری و خدماتی موجود، زمینه رشد چشمگیر منطقه آزاد اروند در مدت کوتاه فعالیت خود کرده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.