سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

رهاسازی بیش از 5 میلیون بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان اردبیل

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از رهاسازی بیش از 5 میلیون بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر آرمان واعظی از رهاسازی بیش از 5 میلیون بچه ماهی در 61 مزرعه پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: با این رهاسازی پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت تولید و صادرات ما یک روند رو به رشدی را پیدا کند.

وی وجود منابع آب به ویژه استفاده از 5 سد را برای پرورش آبزیان یادآور شد و گفت: پرورش آبزیان به روش قفس در شهرهای مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته تا تولید ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری را به این روش شاهد باشیم.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل سومین استان غیر ساحلی است که رقم تولیدات آن در حال حاضر به 8 هزار تن رسیده و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 9 هزار تن ارتقا یابد.

واعظی به موضوع آموزش آن هم به شکل رایگان برای تولیدکنندگان ماهی در استان اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که در این حوزه ورود پیدا کردند در یک سال اخیر بیش از 600 نفرروز از برنامه آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: ‌تلاشمان بر این است تا بتوانیم یک ظرفیت خوبی را در توسعه آبزی‌پروری با کیفیت مطلوب در این استان فراهم کنیم که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همین رویکرد با توسعه روند تولید و بهره‌وری بالا مد نظر است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.