سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر می خواهید استخدام شوید، بخوانید

تحقیقات نشان می دهد مسئولان جذب نیرو حدوداً 15 تا 20 ثانیه از وقت خود را صرف بررسی هر رزومه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای شرکتی رزومه ارسال کرده اما پاسخی در این خصوص دریافت نکرده باشید.

در چنین مواردی با خود می‌گویید: شاید آمادگی و صلاحیت آن کار را نداشته‌ام یا شاید رزومه‌ام مورد بررسی قرار نگرفته است. اما به احتمال قوی رزومه‌تان بنا به دلایلی که در ادامه معرفی شده‌اند، مثمر ثمر واقع نمی‌شود.

مدیران بخش کارگزینی با صدها رزومه و فرم استخدام سر و کار دارند و به علت کمبود زمان و منابع نمی توانند همه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

تحقیقی نشان می‌دهد مسئولان بخش کارگزینی هنگام بررسی فرم‌های استخدام، تنها 15 تا 20 ثانیه بر روی هر رزومه زمان صرف می‌کنند. به همین علت بسیاری از رزومه‌ها ممکن است از دید مدیر مخفی بماند.

از طرفی، ممکن است شما از مهارت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی مناسب برای بدست آوردن شغل مورد نظر برخوردار باشید. در این شرایط، اگر شکل رزومه‌تان نامناسب بوده، غلط‌های املایی، فونت‌های نامتعارف و ناخوانا و موضوعات بی‌ربط در آن وجود داشته باشد، کوچکترین توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

به گفته یکی از صاحبنظران، رزومه کاری مثل کارت دعوت به مجالس عروسی محسوب می‌شود. شما هنگام تنظیم چنین اعلامیه‌هایی، دقت می‌کنید که مبادا اشتباهات املایی و اطلاعات غلط در آن‌ها درج شود.

مواردی که هنگام تهیه رزومه باید از آن‌ها دوری کرد، عبارتند از:

از درج اطلاعات نامربوط بپرهیزید
ممکن است در گذشته موفق شده باشید عنوان "استاد کباب‌پزی" را از آنِ خود کنید. قرار نیست در رزومه کاری‌تان به این موضوع اشاره‌ای کنید (مگر اینکه شغل مورد نظرتان ارتباطی با کباب‌پزی داشته باشد).

همچنین لازم نیست فهرستی از تفریحات و سرگرمی‌هایتان ارائه کنید. این کار اتلاف انرژی و زمان محسوب شده و باعث طولانی شدن رزومه می‌شود.

در مواردی لازم نیست اطلاعات سنی‌تان را افشا کنید
اگر سنتان بالا است و نمی‌خواهید این موضوع به عنوان ملاک ارزشگذاری در نظر گرفته شود، درج اطلاعات سنی و تاریخ فارغ‌التحصیلی چندان کار معقولی به شمار نمی‌آید.

می‌توانید بین جملات از فواصل بیشتری استفاده کنید تا رزومه کامل به نظر برسد.

از ضمیر در جملات استفاده نکنید
در رزومه نباید از واژه‌هایی مثل "من"، "او"، "مال من" و... استفاده شود. استفاده از این کلمات این حس را منتقل می‌کند که رزومه‌تان حاوی مطالب شخصی است.

از ایمیل‌هایی با عناوین حرفه‌ای بهره ببرید

از ایمیل‌هایی با واژه‌های غیررسمی برای ارسال رزومه استفاده نکنید. ساخت ایمیل جدید وقت زیادی نمی‌گیرد.

اشاره‌ای به درآمدهای مشاغل گذشته یا درآمد مورد انتظارتان نکنید

درج اطلاعات مالی مشاغل پیشین در رزومه، پیام غلطی را ارسال می‌کند. رزومه باید حاوی اطلاعاتی در خصوص مهارت‌های حرفه‌ای و سوابق کاری باشد. بحث‌های مالی هنگام "مصاحبه" مطرح می‌شوند.

از فونت‌های قدیمی یا نامتعارف استفاده نکنید
اندازه و نوع فونت در خوانایی متن موثر بوده و از لحاظ روانی بسیار تاثیرگذار است.

لازم نیست عکس خود را در رزومه بیاورید

این کار در حال حاضر مرسوم نیست.

دلیل ترک شغل‌های گذشته اهمیت بسیاری دارد

یا دلیل ترک شغل‌های گذشته را در رزومه مطرح نکنید یا اگر می‌خواهید این اطلاعات را در رزومه‌تان بگنجانید، حتماً دلایل موجه و منطقی ارائه دهید. برای مثال استفاده از عبارتی مثل "سختی کار" اقدام مناسبی محسوب نمی‌شود.

شایان ذکر است، هنگام مصاحبه می‌توانید اشاره‌ای به این موضوعات داشته باشید.

به عنوان نکات اضافه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکل و ظاهر رزومه ساده باشد و مطالب آن از دو برگه A4 تجاوز نکند.

درج اطلاعات غلط یا دروغین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ارسال رزومه کاری دارای غلط املایی اشتباه جبران‌ناپذیری محسوب می‌شود.

منبع: business insider
theundercoverrecruiter.com 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
ممنون مطالب جالبی بود