سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

اهمیت توجه به آموزش‌های مهارتی بیشتر با نگاهی به بالابودن آمار بیکاری

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: با نگاهی به آمار بیکاری در جامعه و بیشتر بودن این آمار در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اهمیت توجه به آموزش‌های مهارتی بیشتر احساس می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛داوود ناصری‌امید افزود: افراد با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی می‌توانند برای خود شغل دست و پا کنند.

وی افزود: با نگاهی به وضعیت کنونی اشتغال در جامعه جای خالی آموزش‌های مهارتی مشهود است، از سوی دیگر جای خالی برخی از مشاغل نیز به شدت احساس می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار بالای بیکاری بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و توانمند نبودن آنان نشان از ایرادات نظام آموزشی ما دارد، گفت: در گذشته مدارس دانش‌آموزان با سطح معلومات پایین‌تر را به سمت هنرستان‌ها و دانش‌آموزان قوی و توانمند را به سمت رشته‌های نظری هدایت می‌کردند که همین تاثیر منفی بر جذب هنرجو در هنرستان‌ها داشته تا آنجا که بنا بر اعلام مسئولین آموزش و پرورش سال گذشته 40 درصد ظرفیت هنرستان‌های استان خالی بود.

وی در ادامه ظرفیت‌دار شدن رشته‌هایی که قرار است دانش‌آموزان انتخاب کنند در سال جاری را گام خوبی برای هدایت دانش‌آموزان قوی‌تر به سمت هنرستان‌ها دانست و افزود: اهمیت توجه به این حوزه تا جایی است که اگر بگویم که فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی می‌توانند برای خود شغلی بیابند، سخن به گزافه نگفته‌ام.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.