مدیرعامل شرکت دانش بافت البرز گفت:اگر مشکلات حل شود، بخش اول پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه ظرف سه تا شش ماه آماده به بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمانشاه،سید شاهین نقوی در خصوص فعالیت این طرح پس از بهره برداری نیز گفت: اجساد با اجازه پزشک قانونی و با رضایت اولیا دم برای برداشت استخوان، دریچه قلب، رباط و زردپی مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از برداشت این بخش‌ها و فرآوری آنها در این واحد، برای پیوند به افراد نیازمند مورد استفاده گیرد.

وی هزینه‌ مورد نیاز برای این پروژه تاکنون را حدود 25 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه در کرمانشاه حدود هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بافت البرز با بیان اینکه اجرای این پروژه به صورت کامل و در تمام فازها به 28 ماه زمان برای اجرا نیاز دارد، یادآوری کرد: اگر مشکلات حل شود فاز اول این طرح سه تا شش ماهه به نتیجه خواهد رسید.

نقوی بیان کرد: این واحد می‌تواند 430 هزار سانتیمتر مکعب استخوان، 250 واحد محصول قلبی و عروقی و 1100 واحد تاندون و لیگامان تولید کند.

وی با بیان اینکه این پروژه سال 1391 کلنگ زنی شد، اظهار کرد: محل این پروژه نیز شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت دانش بافت البرز در ادامه اظهار کرد: سال 1390 مقرر شد این شرکت هفت مرکز بیوایمپلنت در کل کشور ایجاد کند که هزینه اجرای همه آنها 84 میلیارد تومان برآورد شد.

به گفته نقوی با جهش قیمت ارز در سال 1391 معادلات به هم خورد و فقط اجرای دو مرکز بیوایمپلنت در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.