سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاد مستقل ها و دموکرات ها: حمایت شهردار سابق نیویورک از هیلاری کلینتون

مایکل بلومبرگ در گردهمایی ملی دموکرات ها، حمایت رسمی خود را از کلینتون اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک، که از شرکت در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد، قرار است در گردهمایی ملی دموکرات ها رسما حمایت خود را از کلینتون اعلام کند. مشاور بلومبرگ معتقد است این امر، رأی‌دهندگان مستقل را به سمت کلینتون سوق خواهد داد.

خبر حمایت بلومبرگ از کلینتون، خبری غیر قابل انتظار است؛ زیرا وی از سال 2000 میلادی عضو حزب دموکرات نبوده است. وی به عنوان یک جمهوری خواه سمت شهردار نیویورک را کسب کرد و پس از آن به عنوان یک سیاستمدار مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

برخی کارشناسان معتقدند اقدام بلومبرگ به دلیل وحشت از روی کار آمدن ترامپ و با هدف شکست وی در انتخابات انجام گرفته است.

کلینتون قصد دارد حمایت هر چه بیشتر سیاستمداران مستقل و حتی جمهوری خواهان میانه رو، که از ترامپ دل خوشی ندارند، را نیز به دست آورد. نظرسنجی ها نشان می دهد هنوز بسیاری از جمهوری‌خواهان از نامزدی ترامپ و تناسب وی برای کسب منصب ریاست جمهوری مطمئن نیستند.

یکی از مشاوران ارشد بلومبرگ اظهار کرد: «آقای بلومبرگ در جایگاه یک سیاستمدار مستقل و یک تاجر بین المللی از کلینتون حمایت خواهد کرد.»

بلومبرگ به شدت مخالف دیدگاه‌های ترامپ در خصوص مسائل اقتصادی و همچنین مساله مهاجرت است. وی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا خواند.

بلومبرگ و کلینتون هیچ رابطه شخصی نزدیکی با هم ندارند؛ اما زمانی که بلومبرگ شهردار و کلینتون سناتور نیویورک بود، روابط کاری نزدیکی با یکدیگر داشتند. بلومبرگ هفتمین فرد ثروتمند در آمریکاست.

بلومبرگ همچنین انتخاب تیم کین به عنوان معاون کلینتون را تحسین کرد. 

ستاد انتخاباتی ترامپ تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.