نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا ترامپ را بدترین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ این کشور دانست که نباید رییس جمهور شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنی سندرز از نامزدهای حزب دمکرات در گفتگو با سی ان ان گفت: دونالد ترامپ که شاید بدترین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ معاصر آمریکا است با این رفتار و این عقیده نباید رییس جمهور آمریکا شود.

به گزارش سی ان ان، برنی سندرز در گفتگو با این شبکه درباره ایمیل هایی که ویکیلیکس از رییس کمیته مرکزی حزب دموکرات منتشر کرده است که در آنها خواستار جلوگیری از انتخاب برنی سندرز به عنوان نامزد حزب دموکرات شده است گفت: اگرچه انتشار این ایمیل ها واقعا انزجار آور است اما برای من زیاد تعجب آور نبود.

فکر می کنم شش ماه پیش نیز در این باره صحبت کردیم. هیچ ابهامی در ذهن من وجود ندارد که کمیته اصلی حزب دموکرات از هیلاری کلینتون حمایت می کند و مخالف فعالیت ستاد انتخاباتی من بود.

این درخواست تنها به خاطر پیش داوری آنها در ستاد انتخاباتی نبود بلکه به این خاطر بود که حزب دموکرات نیاز به افرادی جدیدی دارد که بتوانند عملکرد این حزب را بازتر کنند و با طبقه کارگر و جوانان تعامل بیشتری داشته باشد تا بتوانیم آن پویایی مورد نیاز را کسب کنیم و بتوانیم علاوه بر این که همچنان ریاست جمهوری را حفظ می کنیم کنترل سنا و مجلس نمایندگان را نیز به دست آوریم.

سندرز گفت درباره اتهام اعتقاد نداشتن من به خدا باید بگویم من فردی نیستم که به خدا اعتقاد نداشته باشد. با این حال بیش از همه باید بگویم که من عصبانی هستم و گفته ام که افرادی در صدر حزب دموکرات هستند که تلاش کرده اند من و ستاد تبلیغاتی ام را تضعیف کنند.

این درحالی است که سران حزب دموکرات باید نماینده همه دموکرات ها و در برابر همه آنها دیدگاه و رفتاری برابر و عادلانه داشته باشند. باردیگر باید بگویم که ماهها پیش نیز در این باره صحبت کرده ام و بنابراین آنچه اکنون منتشر شده است به هیچ وجه مایه تعجب و غافلگیری من نشده است.

با این حال درحال حاضر مسئله ای که بر روی آن متمرکز هستم این است که اطمینان حاصل کنم دونالد ترامپ که شاید بدترین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ معاصر کشور آمریکا است با این رفتار و این عقیده نباید رییس جمهور آمریکا شود.

من هر اقدامی که لازم باشد برای پیروزی هیلاری کلینتون صورت خواهم داد و همچنان بر مسئله واقعی در آمریکا متمرکز خواهم بود که همانا ضعیف شدن طبقه متوسط جامعه در آمریکا است. طی چهل سال اخیر نابرابری گسترده درآمد و ثروت در آمریکا وجود داشته است و من با افتخار می گویم که در چارچوب برنامه های حزب دموکرات طی سالهای اخیر پیشرفت هایی در این زمینه داشته ایم.

من درباره بانک های آمریکایی صحبت می کنم که سالهای سال است در حال خالی کردن جیب مردم آمریکا هستند. من و هیلاری کلینتون درباره طرحی برای اصلاح آموزش عالی در آمریکا توافق کرده ایم که آموزش رایگان را برای خانواده های کم درآمد تضمین خواهد کرد.

ما همچنین درباره گسترش بیمه خدمات درمانی در آمریکا توافق کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که میلیون ها نفر به خدمات بیمه دسترسی داشته باشند. بنابراین تمرکز من در حال حاضر شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پرداختن به مسائل مهم و واقعی مردم آمریکا است.

برنی سندرز تاکید کرد: ماهها پیش خواستار برکناری واسرمن شولتز شده بودم. وی اصلا صلاحیت ریاست کمیته ملی حزب دموکرات را ندارد. این مسئله تنها به نامه های فاش شده وی مربوط نمی شود بلکه ما نیازمند حزب دموکراتی هستیم که خود را به مردم طبقه متوسط و کارگر و نیز جوانان نزدیک تر کند. فکر می کنم که رییس کنونی کمیته ملی حزب دموکرات چنین رویکردی ندارد.

وی درباره پیام ترامپ در صفحه توئیتر که نوشته بود انتخاب تیم کین به عنوان زوج انتخاباتی کلینتون هدر رفتن تلاش های برنی سندرز بود گفت: انتخاب ترامپ هدر رفتن تلاش های من خواهد بود.

من تیم کین را می شناسم و با وی در در سنا همکار بوده ام. وی یک فرد بسیار خوش اخلاق و مردم دار است. گرایشات و دیدگاههای سیاسی وی با من تفاوت دارد اما ترامپ فردی است آنچه را که علم به آن اعتقاد دارد، رد می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار