سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور رئیس سازمان سینمایی؛

سینما سیار افتتاح شد

صبح امروز در دیدار مدیران ارشاد استان‌ها با ایوبی رئیس سازمان سینمایی از سینمای سیار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جلسه دیدار رئیس سازمان سینمایی با مدیران ارشاد استان‌ها با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی در هتل انقلاب برگزار شد.
 
بنا بر این گزارش ابتدا حجت‌الله ایوبی گفت: خیلی‌ها به من گفتند عمر سینما تمام شده اما ما با برگزاری برنامه سلام سینما ثابت کردیم که مردم همچنان از حضور در سینماها استقبال می‌کنند به طوری که من فکر می‌کنم هنوز انرژی مثبت روز سلام سینما در سینماها جاری است.
 
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما ساخت سالن سینما و تجهیز آنها است که این کار در کوتاه‌مدت شدنی نیست. اکنون نزدیک به 300 پرده سینما وجود دارد اما در کشورهایی همچون چین 30 هزار پرده سینما دارند و 50 هزار سینمای سیار که در سفری که من به چین داشتم از یک نمونه سینمای سیار را به کشورمان آوردیم.  
 
ایوبی تصریح کرد: امیدواریم تا یک ماه دیگر 100 سینمای سیار آماده خواهد شد و با همین کیفیت در استان‌های محرومی که سینما ندارند آنها را استفاده خواهیم کرد.  
 
وی ضمن تشکر از کسانی که این پروژه سینمای سیار را راه‌اندازی کردند، عنوان کرد: در این جلسه در مورد مباحث مختلف سینمایی صحبت خواهیم کرد اما در کل در هر سفر استانی با مدیران استان‌های مختلف دیدار کردند و در این دیدار تعامل و روابط خوبی برقرار شد.
 
رئیس سازمان سینمایی افزود: وضعیت سینما بحث طولانی را می‌طلبد و اکنون فرصت نمی‌شود که درباره همه این موضوعات صحبت کنیم.

وی از رونق شبکه نمایش خانگی خبر داد و افزود: زمانی که من به سازمان سینمایی آمدم قاچاق در نمایش خانگی بیداد می‌کرد ولی با همکاری وزیر ارشاد و تشکیل ستاد صیانت و مبارزه با قاچاق فیلم در سازمان سینمایی امروز توانستیم این مساله را مهار کنیم و این ستاد خیلی خوب و موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ما با ساخت سریال‌هایی همچون «شهرزاد» در نمایش شبکه خانگی شاهد هستیم این شبکه جان تازه‌ای گرفته است.

ایوبی افزود: در بخش سینمای کودک ما فقط به تولید فکر نمی‌کنیم بلکه هدف ما این است که فیلم‌های خوبی تولید شود و بعد این فیلم‌ها به خوبی اکران شود.

رئیس سازمان سینمایی بر استانداردسازی آموزش سینما تاکید کرد و افزود: امروز مدرسه ملی سینما با هدف ارائه آموزش‌های سینمایی به شکل استاندارد راه‌اندازی شده است و همه 5 هزار عضو سینمای کشور می‌توانند از خدمات این مدرسه استفاده کنند و این مدرسه نیز ملزم به ارائه خدمات است.

ایوبی با اشاره به اینکه در عرصه جشنواره‌ها و تولید فیلم‌ها به صورت ملی عمل می‌شود، گفت: اقدامات ما محلی و استانی است و نمی‌توانیم غیراستانی فکر کنیم به همین دلیل به تجهیز سالن‌ها در استان‌ها اهمیت می‌دهیم زیرا هر سالنی که در استان تجهیز می‌شود انقلابی در تعداد مخاطبان ایجاد می‌کند.

وی از احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال 95 در استان‌ها خبر داد و افزود: باید استانداران و مدیران استانی قدر جشنواره فیلم فجر را به عنوان یک اتفاق فرهنگی بدانند و تصور نمی‌کنم که 50 میلیون تومان هزینه برای یک استان هزینه زیادی باشد و شما باید به عنوان مدیران کل ارشاد در استان‌ها اهمیت فرهنگ و جشنواره فیلم فجر را برای استانداران تبیین کنید.

وی ادامه داد: امسال اراده سازمان سینمایی بر این است که جشنواره فیلم فجر را در استان‌ها برگزار کند و برای آن دو فرمول طراحی کرده که یا استانداران 50 میلیون تومان برای نمایش فیلم‌ها به تهیه‌کنندگان بدهند یا یک سالن سینمایی را برای فروش متمرکز در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به گسترش سالن سازی توسط بخش خصوصی گفت: امروز در هر مجتمع تجاری که سالن سینما در آن وجود دارد شاهد رونق اقتصادی هستیم و بخش خصوصی از ساخت مجتمع‌های تجاری و فرهنگی استقبال می‌کند زیرا این مجتمع‌ها سودآور است و بخش خصوصی بلد است سالن‌های سینما را چگونه اداره کند و ما بلد نیستیم.

ایوبی با اشاره به اینکه امسال 5 مدیر کل فعال در حوزه استان‌ها را معرفی می‌کند، گفت: ما متوجه مشکلات و سختی‌های شما هستیم و ما نیز سختی‌هایی داریم متاسفانه در کشور ما فرهنگ و هنر هنوز اولویت نخست نیست.
 
گفتنی است؛ در این مراسم از سینما سیار با حضور مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مدیران ارشاد استان‌ها رونمایی شد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.