سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌بی‌سی: درخواست مقامات آلمانی مبنی بر بازبینی قوانین نظارت بر سلاح گرم در این کشور

بی‌بی‌سی در مطلبی نوشت در پی حادثه تیراندازی مونیخ، مقامات آلمان درخواست افزایش نظارت بر قوانین سلاح گرم در این کشور را مطرح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، در پاسخ به حادثه تیراندازی روز جمعه در مونیخ، مقامات بلندپایه آلمانی درخواست کردند درباره فروش اسلحه در این کشور نظارت بیشتری انجام گیرد.

"زیگمار گابریل" – معاون صدراعظم آلمان – گفت برای محدود کردن دسترسی به اسلحه در این کشور باید هر اقدامی که لازم است انجام شود.

"علی دیوید سنبلی" – مهاجم 18 ساله حادثه تیراندازی مونیخ – 9 نفر را به ضرب گلوله کشت و پس از آن اقدام به خودکشی کرد. وی یک اسلحه کمری نیمه‌اتوماتیک و بیش از 300 گلوله همراه خود داشت.

"توما دو مزیر" – وزیر کشور آلمان – که از صحنه این حادثه دیدار کرد، گفت قصد دارد قوانین مربوط به اسلحه در این کشور را بازبینی کند.

در مونیخ مراسم‌های یادبود بسیاری برای قربانیان این حمله برگزار شده است. از 9 قربانی این حادثه، 7 نفر نوجوان بوده اند. 3 نفر از این نوجوانان اهل جمهوری کوزوو، 3 نفر اهل ترکیه و یک نفر اهل یونان بوده اند. افزون بر این، 27 نفر دیگر در این حادثه زخمی شده اند. 10 نفر آن‌ها در شرایط وخیمی قرار دارند.

گابریل افزود: "ما باید به منظور محدودسازی و کاهش هرچه بیشتر دسترسی به اسلحه، هر چه در توان داریم انجام دهیم. نظارت بر اسلحه مسئله بسیار مهمی است." وی گفت مقامات امنیتی برای دریافتن چگونگی دسترسی سنبلی به این اسلحه در حال تحقیق هستند.

بر اساس یک گزارش که به وسیله کتابخانه کنگره آمریکا منتشر شده است، آلمان یکی از سرسختانه ترین قوانین نظارت بر اسلحه‌های گرم در جهان را دارد. پس از یک حادثه تیراندازی در سال 2002 در آلمان – که در آن 16 نفر کشته شدند— به این قوانین بیش از پیش توجه شد. به این صورت که افراد زیر 25 سال سن، پیش از خرید اسلحه لازم است به وسیله یک روانپزشک ارزیابی شوند.

فروش اسلحه‌های تمام اتوماتیک در آلمان به کلی ممنوع است. اما اسلحه‌های نیمه اتوماتیک تنها برای شکار و تیراندازی در مسابقات قانونی است. علی‌رغم قوانین سرسختانه برای سلاح گرم در آلمان، این کشور از نظر تعداد افراد مالک اسلحه در جهان، در رتبه چهارم قرار دارد.

پلیس تاکنون درباره چگونگی دسترسی این نوجوان به اسلحه اطلاعی در دسترس ندارد. پلیس آلمان اعلام کرده است شماره سریال این اسلحه پاک شده است. همچنین تاکنون انگیزه مهاجم از این کشتار مشخص نشده است. پلیس هرگونه ارتباط وی با گروه‌های تروریستی را رد کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.