سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سامانه صدور الكترونيكی پروانه موسسات پزشكي

مدير كل نظارت بر اعتباربخشی معاونت درمان از سامانه صدور الكترونيكی پروانه موسسات پزشكی رونمايی كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدحسين ميردهقان مدير كل نظارت بر اعتباربخشی معاونت درمان در اجلاس معاونين درمان دانشگاه هاي علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر كشور از سامانه صدور الكترونيكی پروانه موسسات پزشكی رونمايی كرد.

ميردهقان گفت: در بحث پروانه های پزشكی از عدم دسترسی برابر مردم به خدمات پروانه اي و مراجعات مكرر براي فرآيند پيچيده صدور پروانه رنج مي برديم و سليقه هاي مختلفي كه براي صدور پروانه در كشور وجود داشت موجب بروز اشكالات حقوقی می شد.

وي ادامه داد: نظارت بر روند صدور پروانه پرشكی كم بود كه بر همين اساس از مردادماه سال ٩٤ سامانه صدور الكترونيكي شكل گرفت و در 10 دانشگاه علوم پرشكی به صورت پايلوت به اجرا درآمد.

ميردهقان بيان كرد: روشی كه به طور آزمايشی در شيراز در حال اجرا بود تایید و به عنوان مدل كشوری شناخته شد. تمام فرآيندهای لازم برای صدور پروانه در اين سامانه به صورت آنلاين انجام می شود.

وي يادآور شد: به مدت پنج ماه در 10 دانشگاه فرآيندها در كارگاه هاي متعدد انجام و افراد آموزش ديدند. همچنين از ٣٧ دانشگاه كشور نظرسنجي های لازم صورت گرفت كه خوشبختانه نتيجه مطلوب بوده است.

صدور الکترونیکی پروانه مؤسسات با هدف کاهش خطا و نظارت بهتر انجام می‌شود
در ادامه این مراسم آقاجانی معاون وزیر بهداشت گفت: همه همکاران باید در بحث نظارت همه دقت خود را به کار گیرند تا پرونده‌های پزشکی با نظم خاصی و بدون هیچ مشغله‌ای در این سامانه ثبت شود و در این راه باید از نیروهای متخصص استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این سامانه به صورت شبانه‌‌روزی آنلاین بوده و گزارش‌های فوری و کارشناسانه باید در کمترین زمان اعلام و در این سامانه به ثبت برسد.

آقاجانی یادآور شد: صدور الکترونیکی پروانه برای مؤسسات پزشکی کشور از یک سال پیش کارهای فنی‌اش در دست بررسی بوده و امروز رونمایی از این دستاورد علمی با هدف بهبود صدور پروانه و برای آسایش و کاهش خطا و حفظ حقوق افراد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.