سید مصطفی شیر یزدی استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به این که در یک جامعه سالم پیشرفت های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی صورت می گیرد ، بیان کرد : آموزش پزشکی در حقیقت تقابل و تعامل بین استاد ، دانشجو ، دانشگاه و مدیریت دانشگاه است.
وی درخصوص نحوه مدیریت دانشگاه برای آموزش هر چه بهتر به دانشجویان گفت : مدیریت دانشگاه با تدبیر و سیاست رو به رشد علی رغم تعویض مدیران و یا تغییر سیاست های کلان جایگاه خود را حفظ نموده و باعث افزایش این هدف و انگیزه می شود.
شیریزدی همچنین نقاط ضعفی را برای آموزش پزشکی کشور برشمرد و اذعان داشت :پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاه در یک سطح تقریبا مساوی صورت نمی گیرد و ارتقای دانشجویان به رده های بالاتر علی رغم امتحانات مکرر در یک شرایط تقریبا مساوی نیست.
استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود : رقابت دانشجویان در شرایط تقریبا مساوی نیست و ارتقای دانشجو به رشته های تخصصی بر اساس امتیاز ازدواج دانشجویی اشتباه محض است.
شیریزدی با اشاره به این که آموزش پزشکی در سه دانشگاه سراسری ، آزاد ، بین المللی هرکدام با سطح توانایی و امکانات آموزشی و فردی متفاوت انجام می شود اظهار داشت : این در حالی است که خروجی هر سه آنها با یک کلمه دکتر به اسم افراد اضافه گردیده در حالی که سطح آموزش هرکدام بسیار متفاوت است.
وی افزود: هیچ بهایی به پایان نامه های دانشجویی در رده عمومی یا تخصصی داده نمی شود زیرا با بودجه ناکافی و حتی اکثرا با سرمایه حداقل دانشجو در حد چاپ یک پایان نامه یا CD بوده و به اعتبار آمار و داده های آن نمی شود اعتماد کرد.
استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که هدف از آموزش پزشکی تربیت نیروهای متخصص در جهت بهداشت و درمان با توجه به نیاز های جامعه است گفت :سلامت یک جامعه که شامل رفاه جسمی ، روحی و اجتماعی می شود در گرو این آموزش پزشکی است.
وی در پایان یاد آور شد :آموزش پزشکی صحیح در یک جامعه با سیاست های ثابت و روبه رشد همراه با انتخاب مدیران دانشگاهی توانمند می تواند با فراهم کردن بستر مناسب برای استاد و دانشجو و امکان امید به آینده ای درخشان امکانپذیرباشد.
انتهای پیام/