سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

پایانه مرزی پلدشت رکورددار بیشترین میزان صادرات از آذربایجان‌غربی

امسال بیشترین میزان صادرات آذربایجان‌غربی از مرز صنم‌بلاغی پلدشت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود یک هزار و 394 کارت پیله‌وری فعال در استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این باره در بازارچه‌های کیله سردشت 32، تمرچین پیرانشهر 14، رازی خوی 75، ساریسوی ماکو 488، صنم‌بلاغی پلدشت 674 و بازارچه‌های شوط و چالدران هر کدام 36 و 75 کارت فعال وجود دارد.

منوچهر خوفی با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادراتی امسال از مرز کیله سردشت، سیمان، پوکه ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، تره‌بار، مواد شوینده و مصنوعات فلزی بوده است گفت: در حالی که هیچ وارداتی در این بازه زمانی رخ نداده است.

وی از صادرات مصالح ساختمانی، موادغذایی و قطعات فلزی از مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد و تصریح کرد: امسال بیشترین کالاهای وارداتی این مرز مربوط به یراق‌آلات نساجی، ام‌دی‌اف و لوازم یدکی خودرو بوده است.

خوفی عمده کالاهای صادراتی از مرز رازی خوی را هندوانه، کیوی، خرما و شکر عنوان کرد و افزود: امسال بیشترین واردات این مرز نیز مربوطه به ام‌دی‌اف، لوازم یدکی خودرو، پارچه، پانل گچ بری، ادوات کشاورزی و پوشاک بوده است.

به گفته رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت، امسال ظروف چینی و پلاستیکی، انواع میوه، خامه، زغال‌سنگ، سنگ مرمر، موزائیک، آجر، خرما، شکلات و نهال، عمده کالاهای صادراتی از مرز صنم بلاغی پلدشت بوده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.