ارومیه؛

ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درمرز رازي خوي

نماینده خوی و چایپاره از ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث پایانه حمایت کرده و این امر برای اولین بار، در مرز رازی خوی اجرا و به عنوان پایلوت به کل کشور معرفی گردد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه با دکترسيد تقي کبيري دیدار کردند،که در این دیدار پرویز تقوی، عضویت نماینده شهرستان های خوی و چایپاره در کمیسیون اقتصادی مجلس را تبریک گفت و اظهار داشت: فعالیت گمرک ها در دولت جدید الکترونیکی شده و این امر، نه تنها حجم کاغذهای مصرفی را کاهش داده ،بلکه در سیرنزولی بحث قاچاق نیز تاثیر به سزایی داشته است.

وی، ترانزیت و صادرات و واردات از مرزهای آذربایجان غربی،علیرغم داشتن 7 گمرک در شهرهای ارومیه، خوی، سرو، بازرگان، پیرانشهر، مهاباد و سردشت را نسبت به سایر استان های کشور پائین ارزیابی کرد و گفت: دلیل این امر، نبود زیرساخت های لازم است که حضور نماينده خوي وچايپاره در کمیسیون اقتصادی مجلس، برای رفع این مشکلات کمک شایانی خواهد کرد.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی، پیشنهاد داد نماینده خوی و چایپاره از ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث پایانه حمایت کرده و این امر برای اولین بار، در مرز رازی خوی اجرا و به عنوان پایلوت به کل کشور معرفی گردد.

وی افزود: الان بخش خصوصی پیشقدم شده و آماده است پایانه مرز رازی را که 6 سال است بلاتکلیف مانده، مطابق استانداردهای لازم احداث نماید.

تقوی، همچنین از ارتقاء سطح گمرک رازی به اداره کل خبر داد و تصریح کرد: ارتقاء گمرک رازی به اداره کل، تهدیدی برای گمرک خوی نبوده و این گمرک همچنان در جایگاه مدیریت خوی باقی خواهد ماند.

وی در پایان،ایجاد مدیریت واحد در مرز رازی را ضروری دانست و تاکید کرد: مدیریت واحد باید حرف اول و آخر را بزند و نباید جلوی محموله یک صادر کننده، در چند جا توسط چند نفر گرفته شود .

انتهای پیام/ب

.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.