سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاوره قبل از ازدواج در بناب

مشاوره قبل از ازدواج در بناب اجباری می شود.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرماندار بناب در جلسه کارگروه حجاب و عفاف شهرستان بناب با انتقاد از عدم توجه جامعه به اهمیت مشاوره قبل،حین و بعد از ازدواج گفت:از این پس مشاوره قبل از ازدواج در شهرستان بناب اجباری خواهد بودو مزدوجین باید در یک دوره کامل مشاوره شرکت کنند.

ولی اله فرج الهی افزود:در حال حاضر مراکز مشاوره در این شهرستان ناکافی است لذا اداره بهزیستی باید در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز مراکز مشاوره ای به کارشناسان امر اقدام کند.

وی گفت:دفاتر ثبت ازدواج نیز از این پس نباید بدون گواهی مشاوره نسبت به ثبت ازدواج اقدام کنند.

فرماندار بناب از افزایش سن ازدواج در بین آقایان و خانم ها بعنوان یک تهدید جدی یاد کرد و افزود:در سال گذشته 1423 مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شده که در مقابل آن 273 مورد آن به طلاق انجامیده است.

فرج الهی افزود:در سه ماهه نخست امسال نیز از 340ازدواج 79 مورد به طلاق رسیده است.

وی علل عمده طلاق در منطقه را دخالت والدین ، آلوده شدن افراد به مواد مخدر و عدم توجه زوجین به نیاز های همدیگر اعلام کرد و خواستار راه اندازی مشاوره تلفنی توسط اداره بهزیستی شد.

فرماندار بناب پارک ویژه بانوان این شهرستان در برابر جمعیت بانوان را ناکافی اعلام کرد و گفت:شهرداری باید در راستای ایجاد شور و نشاط در بین بانوان به احداث پارک بزرگ بانوان در این شهرستان اقدام نماید.

فرج الهی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت:تمام نهاد ها و مراکز علمی و فرهنگی در راستای تحکیم عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند.

وی افزود:کارشناسان باید برای کاهش طلاق،اعتیاد،حاشیه نشینی،فساد و فحشاء و بی بند و باری در جامعه برنامه داشته باشند و با تمام توان برای مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.