رئیس دادگستری سراب از افزایش 50 درصدی طلاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شمسی در کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان سراب، گفت : در شش ماهه اول سالجاری تعداد 123مورد طلاق طلاق در سراب ثبت شده که در مقایسه با سال این میزان 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با تاکید بر مشاوره های قبل و بعد از ازدواج در میان زوجین گفت : وکلای دادگستری در پرونده های طلاق نهایت تلاش خود برای سازش را بکار گیرند .

شمسی خواستار برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش طلاق در سراب شدو افزود : تعداد فرزندان طلاق روز به روز در حال افزایش است که این معضل اجتماعی در سالهای آتی خسارات روحی و اجتماعی جبران ناپذیری را خانواده ها و جامعه خواهد زد .

وی با اشاره به نقش فناوری های نوین ارتباطی در افزایش طلاق گفت : استفاده ناصحیح ازماهواره ، فضای مجازی ، اینترنت و کانال های اینترنتی از مهمترین علل طلاق در این شهرستان است .

شمسی دخالت ها بی جای برخی خانواده ها، انتشار تصاویر در فضاهای مجازی، ارتباط در فضای مجازی وعدم آگاهی کافی از احکام زناشویی در از دیگر عوامل طلاق برشمرد .

فرماندار سراب نیز در ادامه این جلسه گفت :طلاق زلزله خاموش خانواده هاست که زنگ خطر صونامی، ناشی از این معضل اجتماعی در سراب به صدا در آمده است .

داود گرشاسبی ، با اشاره به نقش برخی ناهنجاری های فرهنگی و مشکلات اقتصادی در افزایش آمار طلاق گفت: برای جلوگیری از این پدیده شوم اجتماعی باید عملا وارد میدان شده و با عزم همگانی با این معضل مقابله کنیم .

وی ،بر لزوم تغییر در باورها و نهادینه سازی رفتارهای صحیح و باورهای مثبت برای جلوگیری از طلاق  تاکید کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.