سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

تب برفکی خطرناک‌ترین بیماری ویروسی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون 120 هزار رأس گاو و دو میلیون رأس گوسفند و بُز به صورت رایگان در استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علیرضا امیری با اشاره به  پایان واکسیناسیون دام‌های استان علیه بیماری "تب برفکی"  گفت: فاز اول واکسیناسیون دام‌های استان علیه تب برفکی به اتمام رسیده و فاز اول واکسیناسیون از اردیبهشت ما امسال آغاز شد.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از دو میلیون راس دام استان علیه این بیماری ادامه داد:تب برفکی خطرناک‌ترین بیماری ویروسی دام‌های زوج سم اهلی و وحشی است که تاکنون هفت تیپ از ویروس این بیماری شناسایی شده و در کشور ایران سه تیپ A، O وAsia1 شناسایی شده است.

امیری افزود: از مهمترین نشانه‎های این بیماری در دام تب، آبریزش دهان و بینی، وجود تاول در دهان، تاج سُم و روی پستان دام و همچنین لنگش است. ه  معمولا تعداد این تاول‌ها در دهان و سُم گاو نسبت به گوسفند و بُز بیشتر بوده و اندازه آنها نیز بزرگ است

وی گفت:دام مبتلا به این بیماری میکروب آن را به همراه ترشحات و ضایعات بدن خود دفع می‌کند، بنابراین ترشحات بینی، چشم، ادرار و مدفوع دام بیمار و حتی شیر تولیدی آن دارای میکروب بوده و می‌تواند محیط اطراف را نیز آلوده کند.

انتهای پیام/ح



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.