سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تدوین برنامه دو ساله توسعه زیرساخت های روستاهای استان اصفهان

استاندار اصفهان از معاون امور عمرانی و مدیرکل دفتر روستایی و عشایری استانداری خواست با بررسی نیازهای روستاها، برنامه دو ساله ای برای توسعه زیرساخت های روستاهای این استان تدوین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در همایش مدیریت روستایی استان که با حضور فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار شد، افزود: این برنامه باید بگونه ای تنظیم شود که بتوان در مدت دو سال طرح های هادی روستاها را اجرا و همه امکانات مورد نیاز روستائیان را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در روستاها انجام شده است، درعین حال تصریح کرد: انجام امور عمرانی روستاها و ارائه خدمات به روستائیان باید هدفمند باشند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها راهی جز توجه به روستاها و افزایش رفاه اجتماعی در این مناطق وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت روستاها و پرداختن به معاش آنها تاکید کرده اند و دولت تدبیر و امید نیز به موازات آن به این مقوله پرداخته است.
زرگرپور با قدردانی از رده های مختلف مدیریتی در روستاها بویژه دهیاران، اظهارکرد: مشارکت پرشکوه روستائیان در انتخابات گذشته و تعامل دهیاری ها با شوراهای روستایی برای پیشرفت و توسعه روستا ستودنی است.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران روستاها در ابعاد مختلف دارای اهمیت هستند، اظهارکرد: روستاها از منظر دولت تدبیر وامید بسیار اهمیت دارند.
زرگرپور درادامه گفت: یکی از شعارهای اساسی این نظام استقلال اقتصادی است که بخش مهمی از آن از طریق روستاها محقق می شود.
استانداراصفهان با بیان اینکه دهیاران منتخب مردم هستند، گفت: دهیاران انتخاب شوراها هستند و شوراها نیز توسط مردم انتخاب می شوند بنابراین امین مردم و هماهنگ کننده دستگاه های مختلف در ارتباط با روستا و اثر بخش هستند.
وی با بیان اینکه مسئولیت توسعه روستاها بر عهده دهیاران و شوراها است و در این مسیر با دولت در ارتباط هستند، افزود: باید برای رسیدن به اهداف دولت و توسعه روستا از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه دهیاران زمانی در انجام فعالیت خود موفق هستند که گل لبخند را بر صورت آفتاب خورده روستائیان بنشانند،اظهارکرد: دهیاران منشا قوت و دلگرمی روستائیان هستند و موفقیت مسئولان مورد رضایت تک تک مردمان روستا است.
وی افزود: میزان رضایت روستائیان بیانگر ارزیابی عملکرد دهیاران است.
زرگرپور با اشاره به اینکه دهیاران مدیران اجرایی هستند، گفت: اصل فعالیت ها دهیاران براساس تعامل و همکاری با شورا ها است اما در این مسیر باید جایگاه دهیاران نیز حفظ شود ونباید اقدامات خارج از ضابطه انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه همه فعالیت های دهیاران باید براساس قانون و مقررات انجام شود، اظهارکرد: مصوبات شورا وقتی برای دهیاران قابل اجرا است که براساس قانون باشد و اگر شورا خواسته غیرقانونی و مصوبه غیرقانونی داشت ، دهیاران باید این موضوع را به فرماندار و بخشدار گزارش دهند تا اقدام غیرقانونی انجام نشود.
وی تکریم روستائیان را بسیار مهم خواند و گفت: امام خمینی(ره) مردم را ولی نعمتان خود برشمردند و دهیاران نیز باید توجه کنند که ولی نعمتان آنها، روستائیان هستند و باید مطالبات روستائیان در روستا اجرا شود .
زرگرپور با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی از شاخص های ارزیابی دهیاران محسوب می شود، گفت: فعالیت های اقتصادی باید در سلامت کامل مالی انجام شود و نباید اجازه داده شود که حتی یک ریال در خارج از جای خود هزینه شود.
استانداراصفهان به موضوع امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی از مسیر روستاها تامین می شود و بدین منظور باید به روستاها توجه ویژه شود.
وی رفع استضعاف و محرومیت را از شعارهای ارزشی نظام برشمرد و گفت: رفع محرومیت کشور از روستاها می گذرد .
زرگرپور گفت: برای جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها راهی جز توجه به روستاها و افزایش رفاه اجتماعی در این مناطق وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند، گفت: این آمار در کشور حدود 25 درصد است.
زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر 870 دهیار در استان فعالیت می کنند، گفت: اصفهان، استان پهناوری است و تعداد روستاهای این استان چند برابر میانگین کشور می باشد.
وی با اشاره به مشخصه های ویژه روستائیان، اظهارکرد: روستائیان مردمانی متدین، پاک نهاد و مخلص، باخدا، قانع، ولایتمدار و پیرو ولایت فقیه هستند و در بسیاری از میدان های سازندگی حضور فعال دارند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: مردمان روستا تولید کننده هستند و نه مصرف کننده و مایه ی برکت کشور هستند و دهیاران نیز زحمتکشانی هستند که برای توسعه و خدمت به روستا کمر همت بسته اند.
وی با بیان اینکه باید هدف و برنامه برای توسعه مشخص باشد، افزود: استان اصفهان باید به روزی برسد که تمام روستاهای آن برخوردار باشند.
استاندار اصفهان دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای برای توسعه و پیشرفت روستاها قائل است، گفت: شأن روستائیان ما از وضعیت فعلی بالاتر است.




انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.