سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کمیت تولید علم در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به هدایت مقالات به سمت نیازهای کشور بعنوان مهمترین اولویت تولید علم، گفت: کمیت تولید علم در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به سرعت در حال افزایش است.

محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تبیین راهبرد انتخاب نشریات و نقش آن در اثرگذاری دانشگاه گفت: بخش اعظم تولیدات علمی دانشگاه های برتر دنیا را در برترین مجلات منتشر می کنند، عاملی که به افزایش اثرگذاری تولیدات علمی آن ها کمک می کند. 

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بررسی وضعیت تولید علم دانشگاه های کشور بخصوص دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به تفکیک توزیع آن ها در نشریات با چارک های مختلف، افزود: به لحاظ اثرگذاری بین تولیدات علمی که در نشریات کیفی تر منتشر شده بود و نشریاتی که از کیفیت پایین تری برخوردار بودند، تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده می شد. 

دهقانی بیان کرد: هدایت مقالات به سمت نیازهای کشور مهمترین اولویت در تولید علم است، بنابراین می بایست ضمن توجه به انتخاب راهبرد انتشار در مجلات برتر و افزایش تعداد این دسته از مقالات به عنوان یک شاخص نسبی، همزمان هدایت پژوهش ها برای رفع نیازهای کشور را نیز مد نظر قرار داد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یک از دانشگاه هایی است که در طی یک دهه اخیر به سرعت در حال افزایش کمیت تولید علم دانشگاه است. در فاصله سال های 1990 تا 2006 تنها 408 مدرک در پایگاه استنادی آی.اس.آی از این دانشگاه نمایه شده بود، اما در خلال سال های 2007 تا 2016 تعداد مدارک این دانشگاه به چهار هزار و 828 مورد رسید که یک افزایش دوازده برابری را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام پایگاه رتبه بندی بین المللی تایمز دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در سال 2016 میلادی بین دانشگاه های برتر دنیا در رده 601 تا 800 و همچنین برای اولین با بین دانشگاه های برتر دنیا به گزارش رتبه بندی بین المللی لایدن قرار گرفت. به صورت پیش فرض رتبه دانشگاه ها براساس میزان اثرگذاری بین المللی و تعداد مدارک آنها در برجسته ترین مجلات آی.اس.آی نمایش داده می شود؛ براین اساس، دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در سالهای 2014-2011 نسبت به  2013-2010 یک ارتقای 19 رتبه ای در بین دانشگاه های دنیا داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.