سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

گسترش تعاملات سازمان صنعت ، معدن و تجارت واداره كل میراث فرهنگی

تعاملات سازمان صنعت ، معدن و تجارت واداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و آذربایجان غربی گسترش می یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، این جلسه که در محل دفتر رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تشکیل شد مدیران دو دستگاه دولتی با بررسی موضوعات و رفع موانع پیش رو بر اجرای همکاری های مشترک در زمینه های مختلف تاکید کردند .

بر اساس این گزارش در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ضمن قدرانی از تشکیل این جلسه گفت : بحث نظارت و قیمت گذاری بر واحدهای اقامتی و صدور پروانه های بهره بر داری و صنفی یکی از موضوعاتی است که از گذشته تا کنون بوده و امیدواریم با تعاملات فی مابین این مشکلات حل شود .

جلیل جباری با اشاره به سرمایه گذاران متقاضی تسهیلات تصریح کرد : تعدادی از سرمایه گذاران که طرح های خوبی در زمینه گردشگری دارند متقاضی دریافت تسهیلات هستند که در صورت تسهیل درثبت اطلاعات آنها در سازمان (( بهین یاب )) می توان کارهای موثری در زمینه توسعه گردشگری برداشت .

وی هم چنین از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای اجرای دوره های آموزشی خبر داده و افزود : از سال گذشته آموزشهای تخصصی برای حرف و شاغلین بخش های مرتبط با گردشگری را آغاز کردیم و امسال نیز در صورت معرفی سازمان صنعت ، معدن و تجارت آمادگی داریم تا به افرادیکه در صنوف مرتبط با مسافر و گردشگر هستند آموزشهای لازم را با بهره مندی از اساتید مجرب ارائه کنیم .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز با ارزیابی مثبت از برگزاری چنین جلساتی اظهار کرد : سازمان صنعت ، معدن و تجارت آماده هرگونه همکاری در خصوص نظارت و ارزیابی صنوف مرتبط با صنعت گردشگری با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی استان بوده و این امر را از گذشته تا کنون ثابت کرده است .

حسین امامی معاون گردشگری استان آذربایجان غربی نیز که در این جلسه حضور داشت با اشاره به همکاریهای گذشته با سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت : خوشبختانه تعاملی که بین دو دستگاه وجود دارد موجب شده تا ما عمده از مشکلات دیگر استانها را در این استان در زمینه نظارت بر واحدها ی اقامتی نداشته باشیم.

وی با قدردانی از رئیس و پرسنل سازمان صنعت ، معدن و تجارت عنوان کرد : همه ساله در ایام مختلف و بویژه در ایام تعطیلات نوروزی ؛ پرسنل خدوم سازمان صنعت ، معدن و تجارت در بخش نظارت بر نحوه خدمات هتل ، مهمانپذیرها و اماکن اقامتی تمامی زحمات خود را معطوف کرده و موجب فراهم شدن رضایت مسافران و گردشگران از استان شده اند .

در انتهای این جلسه موارد ذیل بعنوان مصوبات جلسه تصویب گردید :

مقرر شد سازمان صنعت ، معدن و تجارت بمنظور آشنایی پرسنل شاغل در بخش های مرتبط با گردشگری را با اصول اولیه خدمات ؛ پذیرایی به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی جهت آموزش معرفی نمایند .

مقرر شد تا اطلاع ثانوی و اعلام دستور از جانب وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص صدور پروانه های کسب اقداماتی از ناحیه مجامع امور صنفی انجام نشده و منتظر پاسخ از سوی مقام عالی وزارت باشند .

مقرر شد بمنظور در یافت تسهیلات از بانکهای عامل ؛ اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لیستی از کلیه متقاضیان و واحدهای زیرمجموعه اداره خود را به سازمان صنعت ، معدن و تجارت ارائه نمایند .

مقرر شد سازمان صنعت ، معدن و تجارت قبل از صدور مجوز برای استخراج معدن حتماً از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی استعلامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در انتها ی جلسه آمادگی خود را برای تهیه محتوا و راه اندازی موزه آثار طبیعی بمنظور توسعه ژئوتوریسم در استان اعلام کرد .

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.