سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلگراف گزارش داد:

پس از برکسیت توجه انگلیس به آسیا جلب می‌شود

تلگراف در گزارشی به تحلیل سیاست‌های انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از تلگراف، «مایکل فالون،» وزیر دفاع انگلیس، مارس امسال استقلال برنامه هسته‌ای این کشور را مطرح  کرد. مجلس عوام انگلیس هفته جاری طی یک رأی‌گیری از سامانه سلاح‌های «ترایدنت» این کشور حمایت کرد. 

البته این نخستین سری از مسائلی است که در خصوص سیاست خارجی و دفاعی پیش روی دولت جدید انگلیس است. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سوالِ «نقش انگلیس در جهان چیست؟» بیش از پیش برجسته شده است. مستقل شدن این کشور مسئولیت بیشتری را بر دوش آن قرار می‌دهد.

برکسیت چندین جنبه منفی دارد؛ اما فرصت ها و نکات مثبت آن هم زیاد است. باید به سرعت عمل کنیم و از این فرصت‌ها استفاده کنیم. برخی از عناصر قدرت انگلیس بدون تغییر باقی مانده‌اند. این بخش‌ها شامل عضویت در سازمان‌های بین المللی مانند گروه هفت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و سازمان ملل متحد می‌شود.

در حال حاضر هدف کوتاه مدت و مهم سیاست خارجه انگلیس پیش بردن موفقیت آمیز مذاکرات برکسیت است. همچنین با توجه به تاریخ این کشور ثبات قاره اروپایی باید یکی از اولویت‌های امنیت ملی قرار بگیرد. البته خروج انگلیس تأثیر بسیار زیادی روی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و انسجام «ناتو» دارد. چرخ اتحادیه اروپا و ناتو تاکنون همزمان چرخیده است؛ اما با خروج انگلیس احتمالاً این موضوع از بین می‌رود.

پس از برکسیت، ارتباط انگلیس با آمریکا بسیار مهم و کلیدی است. انگلیس در حال حاضر فضای بیشتری برای انجام امور دیگر از جمله تجارت با چین دارد. توجه انگلیس به آسیا جلب شده و این موضوع دارای اهمیت زیاد و نیازمند تفکر دقیق است. انگلیس باید به دوستان و دشمنانش نشان دهد که مانند گذشته از نظر تجاری کشوری باز می‌ماند. همچنین در تجارت جهانی فعال و متعهد به امنیت بین المللی می‌ماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.