ترزا می: مذاکرات برکسیت در سال جاری محقق نمی شود

نخست وزیر انگلیس گفت کلید خوردن مذاکرات برکسیت در سال جاری ممکن نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، روز چهارشنبه در اولین سفر بین المللی خود، با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار کرد و در خصوص مسائلی که امیدوار است به مذاکرات مثبت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شود، گفتگو کرد.

مرکل در کنفرانس خبری خود با می گفت:انگلیس و آلمان، روابط دوستانه و ارزش های مشترک زیادی دارند و روابط و تجارت دو جانبه دو کشور، بعد از جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا هم ادامه خواهد یافت.

مرکل افزود: در حالی که مسائل کلی اعمال برکسیت مورد بحث قرار خواهد گرفت، اما تا زمانی که ماده 50 پیمان لیسبون اجرایی نشود، هیچ گونه مذاکرات رسمی یا غیر رسمی انجام نخواهد شد. بعد از آن، فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کلید خواهد خورد و فرصت دو ساله برای مذاکرات خروج، شروع خواهد شد.

می نیز پس از سخنان مرکل خاطرنشان کرد هر دو طرف، خواهان «نزدیک ترین روابط اقتصادی ممکن بین دو کشور هستند» و معتقد است «تجار آلمان و انگلیس هم همین را می خواهند».

وی گفت مسئله مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، زمان می برد و به «کار جدی و دقیق نیاز دارد».

می افزود: «من می خواهم با صدر اعظم مرکل و همکارانم در شورای اروپا، با روحیه سازنده ای کار کنم تا این خروج، منطقی و منظم انجام شود.»
«همه ما برای آمادگی شروع مذاکرات، به زمان نیاز داریم و انگلیس تا هنگامی که اهدافش روشن نشود، ماده 50 را اجرا نخواهد کرد. به همین خاطر است که قبلا هم گفته ام این کار، قبل از پایان سال جاری، رخ نخواهد داد.»

وی در ادامه تصریح کرد آگاه است که تاخیر در اجرای ماده 50، همه را خرسند نخواهد کرد.

می بعد از سفر خود به برلین، روز پنج شنبه به پاریس سفر خواهد کرد تا با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه گفتگو کند و گویا قرار است مطالب مشابهی نیز در خصوص ماده 50 بیان کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار