سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجلاس سه‎جانبه بررسی وضعیت افغان‎های مقیم پاکستان برگزار شد

بیست و هفتمین اجلاس سه جانبه افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) به میزبانی دفتر این نهاد برگزار شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و هفتمین اجلاس سه جانبه افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) به میزبانی دفتر این نهاد  برگزار شد.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان، سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در رأس یک هیئت، خانم مایا به نمایندگی از دفتر UHNCR در کابل، قادر بلوچ، وزیر سفران دولت پاکستان و اندریکا رتواتی به نمایندگی از دفتر UHNCR در اسلام‌آباد اشتراک کنندگان اجلاس روز سه‌شنبه بودند.

در این اجلاس دولت افغانستان و UNHCR از سخاوت و حسن نیت دولت و مردم پاکستان برای میزبانی میلیون‌ها پناهنده افغانستان در طول سه دهه‌ی گذشته و فیصله آن دولت مبنی بر تمدید کارت‌های مهاجرین الی اخیر سال ۲۰۱۶ و به خاطر فراهم آوری دسترسی اطفال و جوانان مهاجر به تحصیل در پاکستان، به‌عنوان فاکتورهای مهمی که باعث تقویت دورنماها جهت عودت داوطلبانه و ادغام مجدد می‌گردد، قدردانی نموده و از پاکستان خواستند تا تمدید طولانی مدت کارت‌های مهاجرین، برای حمایت از عودت داوطلبانه‌شان را مد نظر قرار داده و به رفتار مسالمت‌آمیز و بدون آزار و اذیت با مهاجرین افغان تأکید کند.

همچنان به نقل از منبع، طرف‌های سه‌گانه تعهدشان را در ارتباط به استراتژی راه‌حل‌ها، منحیث یک چارچوب منطقوی به منظور تشخیص و تطبیق راه‌حل‌ها برای ۱٫۵ میلیون پناهنده افغان ثبت و راجستر شده در پاکستان و عودت داوطلبانه پناهندگان افغان در شرایط مصون، و با عزت و تلاش تأکید نمودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.