سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مشترک با موگرینی؛

کری: تروریسم دشمن مشترک ما و اروپاست

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با "فدریکا موگرینی،" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در بروکسل گفت: آنچه در شهر نیس فرانسه رخ داد ثابت می کند ما با دشمن مشترکی روبرو هستیم و باید برای مقابله با آن همکاری کنیم.

وی گفت: ما برای توقف عملیات خصمانه در سوریه تلاش می کنیم. با روسیه درباره توقف بمباران ها و حمایت از جنگ ضد داعش و جبهه النصره به توافق رسیدیم. 

کری افزود: ما موفقیت هایی در زمینه مبارزه با داعش و حامیان مالی آن داشته ایم. ما بر مبارزه با داعش و همه گروه های وابسته به آن در سراسر جهان تأکید داریم. جنگ ما با داعش مانع از تسلط این گروه بر مناطق بیشتری شده است.

وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرد: ما به اوضاع اخیر ترکیه پرداختیم و بر حمایت از دولت منتخب این کشور تأکید کردیم. ما از دولت ترکیه خواستیم تا به دموکراسی و اعمال حاکمیت قانون احترام بگذارد. 

فدریکا موگرینی گفت رهبران ما در اجلاس ناتو در ورشو به روشنی تأکید کردند که وحدت دو سوی اقیانوس اطلس (اروپا و آمریکای) هیچ وقت تا این حد مهم و قوی نبوده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.