سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه ویژه نهادهای مختلف به کارآفرینی

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌های مختلف مهارت آموزی برای كاربردی شدن آن خبر داد.

مصطفی آذركيش مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ابلاغ بخشنامه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای اظهار داشت: اين بخشنامه توسط وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی تدوين شده كه متولی آن سازمان فني و حرفه اي است، اين بخشنامه دنباله رو كسب صلاحيت حرفه ای از سنين پايين است.

وی عنوان كرد: توسعه فرهنگ كار و كارآفرينی از دوره‌های دبستان تا مقطع متوسطه دوم در نظر گرفته شده چرا كه با توجه به سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش مهارت آموزی يكی از سياست های دارای الويت است.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: بحث كار آفرينی برای دانش آموزان پايه ششم با كتاب كار و فناوری و در دوره‌هاي متوسطه با تأليف كتاب های جديد عنوان شده چرا كه امرار معاش حلال جدا از نظام تعليم و تربيت با آموختن يك مهارت جزئي از اهداف پيش رو است.

آذركيش بيان كرد: كارآفرينی بايد جايگزين كارجويی شود تا جنبه‌ی كاربردی در زندگی افراد پيدا كند ، نظام آموزش و پرورش با تدوين برنامه های مختلف از حافظه محوری فاصله پيدا كرده و پژوهش محوری را الگوی خود قرار داده است.

وی اذعان كرد: ايجاد كارگاه كارآفرينی يكي از برنامه هايی است كه برای دوره متوسطه دوم اهميت ويژه ای دارد و آموزش و پرورش نيز به عنوان بزرگترين دستگاه تربيت نيروی انسانی به موضوع مهارت آموزی توجه دارد همچنين دستگاه های اجرايی مختلف نيز در این زمینه همكاری ویژه ای داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.