سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه در جست‌و‌جوی نفت در قطب شمال

روسیه با گسترش طرح‌های کشف و استخراج نفت از قطب شمال توانسته است درآمد قابل توجهی به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ سه پروژه نفتی روسیه در قطب شمال، بیشتر از کل کشور لیبی نفت تولید می کند.

این موضوع نشانه ای است بر رشد و گسترش برنامه های نفتی روسیه در شمال این کشور و تاثیر این پروژه ها بر آینده تولید نفت سیبری. یکی از ترمینال های نفتی ساخته شده در این منطقه در سال 2008 آغاز به کار کرده و ظرفیت تولید 12 میلیون تن نفت در سال و یا 240 هزار بشکه در روز را دارا است. با این حال این ترمینال به دلیل دست نیافتن یکی از میدان ها به میزان مورد نظر استخراج، نتوانست به رقم مورد نظر دست یابد.

جدیدترین این ترمینال ها که در اختیار گازپروم قرار دارد، از سوی پوتین افتتاح شده و توانایی تولید آن روزانه 170 هزار بشکه است. در مجموع این سه ترمینال در سه ماهه دوم 2016 بیش از 230 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده اند. تولید آن ها از 130 هزار بشکه ژانویه سال 2015، تقریبا دو برابر شده است.

در مقایسه کشور لیبی در همین مدت زمان 240 هزار بشکه نفت صادر کرده است. نفت های استخراج شده از این میدان ها نیز هرکدام به صورت جداگانه صادر می شوند، موضوعی که کیفیت هرکدام را حفظ کرده و آن ها را با سایر نفت های استخراج شده مخلوط نمی کند.

میدان های جدید نفتی روسیه در نزدیکی قطب می تواند تا سقف روزانه 425 هزار بشکه را تا سال 2020 به تولید این کشور بیافزاید. سایر میدان های قطبی روسیه نیز تا پایان امسال وارد چرخه تولید می شوند و به خط لوله این کشور متصل خواهند شد. در حالی که این رقم در تولید 11 میلیون بشکه نفت روزانه روسیه، تاثیر چندانی نخواهد گذاشت؛ اما در حفظ سطح تولید این کشور تاثیر گذار خواهد بود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.