سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش شدید احزاب تندروی اروپایی به حمله تروریستی فرانسه

حمله تروریستی در فرانسه، احزاب راست‌گرا را در اروپا خشمگین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، حمله ویرانگر نیس فرانسه در موقعیت زمانی ویژه ای از لحاظ سیاسی در اروپا به وقوع پیوست. این حمله، که به دست یک فرد تونسی تبار انجام شد، احزاب ضد اسلامی و ضد مهاجرت را به جان دیگر احزاب اروپایی انداخت.

در 17 ماه گذشته سه حمله تروریستی در فرانسه به وقوع پیوسته است. حمله کامیون به تماشاگران مراسم آتش‌بازی «روز باستیل» در شهر ساحلی نیس در فرانسه سومین حمله تروریستی در 17 ماه گذشته در این کشور بود. این حمله احزاب ضد اسلامی و ضد مهاجرت را خشمگین کرده است. احزاب ضد اسلامی اروپا مدعی هستند اسلام تهدید و خطری بزرگ برای جوامع اروپایی محسوب می شود. آنها معتقدند بحران مهاجرت باید حل شود و دیگر به مهاجران اجازه ورود به اروپا داده نشود.

«خیرت ویلدرس»، رئیس حزب آزادی هلند، در اظهاراتی تند نسبت به مهاجران مسلمان گفت: «این یک جنگ است. این جنگ تا توقف کامل جریان مهاجرت و بسته شدن مرزهای اروپا به روی مسلمانان ادامه خواهد داشت. اسلام باید از جوامع ما حذف شود. اسلام دیگر بس است! ترور دیگر کافی است!»

رقابت های انتخاباتی سال آینده در فرانسه نیز با التهاباتی مواجه است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور کنونی فرانسه، چالش های انتخاباتی بسیاری پیش رو دارد. پس از وقوع حملات تروریستی در فرانسه، وی با انتقادات شدیدی مواجه شد.

«مارین لو پن»، رئیس جبهه ملی فرانسه، نیز اظهار کرد: «اولاند هیچ کاری برای حفاظت ملت فرانسه در برابر حملات تروریستی انجام نداده است.»

وزیر داخلی هلند نیز در اظهاراتی از دیگر کشورهای اروپایی خواست به تقلید از این کشور، مرزهای خود را به روی مهاجران ببندند تا از حملات تروریستی در امان بمانند. وی افزود: ما باید بر تامین امنیت مردم کشورمان متمرکز شویم.

یک پژوهش اخیر از سوی مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان داد در اذهان مردم اروپا، بحران مهاجرت و تهدید تروریسم با یکدیگر گره خورده اند. آنها معتقدند حضور مهاجران کشورهای سوریه، عراق و دیگر کشورهای جنگ زده، احتمال وقوع حملات تروریستی در کشورهایشان را افزایش داده است. ترس از حملات تروریستی در هلند و مجارستان بیش از کشورهای دیگر گزارش شده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.