سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بودجه 25میلیاردی وبدهی 70میلیارد ریالی راه آهن سبزوار

فرماندار سبزوار گفت: طرح راه‌آهن سبزوار۷۰ میلیارد ریال بدهی دارد و این در حالی است که در بودجه اختصاص یافته ۲۵ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد برادران در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان سبزوار اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی سبزوار نیز برای اجرای طرح‌های خود بیش از 70 میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران دارد.

وی افزود: با وجود بدهی‌ها و دیون به پیمانکاران، اعتبارات اختصاص داده شده در بودجه بسیار اندک و قابل قیاس با مطالبات نیست.

برادران با اشاره به وجود 205 طرح نیمه‌تمام در سطح شهرستان سبزوار ادامه داد: برای اتمام این طرح به بیش از هزاران میلیارد ریال اعتبار زمانی طولانی نیازمندی هستیم.

وی با بیان اینکه ما آمادگی داریم تا طرح‌های با 50 درصد پیشرفت فیزیکی را با حفظ کاربری به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: بخشی از این طرح بدون توجیه کارشناسی در شهرستان ایجاد شده که اتمام آن‌ها بار سنگینی روی دوش دولت گذاشته است.

فرماندار ویژه سبزوار با گلایه مندی از نظام توزیع اعتبارات در کشور گفت: 15 درصد از اعتبارات به‌صورت استانی و منطقه‌ای و 85 درصد در قالب طرح‌های ملی و از طریق وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود که این موضوع سبب کاهش اختیارات فرمانداران در توزیع اعتبارات می شود.

وی ادامه داد: امسال170 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی ‌و 180 در قالب 148 طرح عمرانی به شهرستان سبزوار اختصاص داده شده که در مقایسه با سال گذشته دارای رشد 48 درصدی در اختصاص اعتبارات به شهرستان است، از این تعداد 70 طرح به صورت مستمر و مابقی طرح‌های نیمه‌تمام هستند که باید با تامین اعتبارات ملی و استانی زمینه تکمیل آن‌ها را فراهم کرد.

برادران با اشاره به اختصاص 60 میلیارد ریال برای تکمیل طرح مجموعه ورزشی 15 هزار نفری سبزوار عنوان کرد: برای اتمام این طرح به 200 میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.