سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برخورداری کشور ایران در دنیا در زمینه گردشگری

ملت ایران آسایش مسافر را در معماری خود در اولویت قرار داده‌ و خصلت مهمان‌نوازی که دردنیا به تازگی به آن توجه شده همواره در وجود ایرانیان ملموس بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نخستین کنفرانس بین‌المللی کیفیت خدمات در مهمان‌نوازی و گردشگری که در اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: کشور ایران در دنیا از جایگاه بسیار مهمی در زمینه گردشگری برخوردار و از گذشته‌های دور به مهمان‌نوازی شهره بوده است.

فریدون الله‌یاری با اشاره به وجود سه قنات اصفهان در پرونده ثبت جهانی ۱۱ قنات‌ کشور  در اجلاس یونسکو در روز گذشته بیان داشت: استان اصفهان همچنین ۷ اثر ثبتی در فهرست میراث جهانی دارد که این مطالب گواه و نشانه‌ای روشن از ظرفیت‌های گردشگری این استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به جاذبه‌های طبیعی این استان به عنوان یک ظرفیت مهم برای جذب گردشگران تاکید کرد: تنوع اقلیمی در سرتاسر ایران در کنار متنوع بودن فرهنگ ایرانی در نوع آداب و رسوم، غذاها، جشن‌ها و شیوه‌های عزاداری در گوشه گوشه کشورمان از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مهم گردشگری است که می‌تواند مورد توجه جدی باشد.

وی با بیان اینکه از یک میلیون جاذبه تاریخی کشور ۲۲ هزار جاذبه در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: صنایع دستی هر کشوری از عوامل مهم در جذب گردشگر در کنار جاذبه‌های طبیعی و میراثی است و اصفهان نیز با توجه به تنوع در این صنایع مهد صنایع دستی کشور و شهر جهانی صنایع دستی لقب گرفته است.

وی اصفهان را یکی از کانون‌های فرهنگ‌ساز دنیا برشمرد و تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به جنگ‌های منطقه خاورمیانه، کشور ایران امن‌ترین کشور دنیا است و بر این اساس مهرماه اصفهان میزبان مهمانانی از ۹۰ کشور خارجی خواهد بود.

الله‌یاری با عنوان این مطلب که گردشگری یکی از محورهای توسعه شهر اصفهان است، بیان داشت: در این میان اهمیت به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری و به ویژه کیفیت خدمات مهمان‌نوازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت شهری باید در راستای بهبود زیرساخت‌های ملموس و ناملموس صنعت گردشگری کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان کانون ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون بوده است به هم زیستی ایرانیان با مردم جهان اشاره کرد و گفت: ملت ایران حتی رفاه و آسایش مسافر را از قدیم الایام در معماری خود نیز در اولویت قرار داده‌ و این خصلت مهمان‌نوازی که در دنیا به تازگی به آن توجه می‌شود همواره در وجود ایرانیان ملموس بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: این کنفرانس قصد دارد تا شتاب ویژه‌ای در زمینه مهمان‌نوازی در گردشگری ایجاد کند و امیدواریم با حضور فعالان عرصه گردشگری برای تبیین راهکاری درست در آینده به صورت عملیاتی به ارتقای جایگاه توریسم استان کمک کنیم.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.