سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع بازگشت افغان های بدون مدرک از پاکستان پس از هشدار پلیس

مهاجران افغان فاقد مدارک اقامتی در منطقه شبقدر در ولسوالی چارسده ایالت خیرپختونخواه پس از اینکه پلیس از آنها خواست تا منطقه را تخلیه کنند با قلب هایی سنگین شروع به بازگشت به افغانستان کرده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رسانه‌های محلی این کشور گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت گذشته ده ها خانواده به افغانستان بازگشته اند.

بسیاری از این خانواده‌های افغان در گفتگو با رسانه‌های پاکستانی ضمن نارضایتی از این دستور پلیس پاکستان گفته اند که هیچ گونه زندگی و تجارتی در افغانستان ندارند و در واقع در افغانستان هم مهاجر محسوب خواهند شد.

لازم به ذکر است که در این میان بسیاری از خانواده هایی که به افغانستان بازگشته اند، افغان هایی هستند که در پاکستان ثبت شده اند و دارای مدارک اقامتی می باشند. اما انها نیز از ترس اینکه روزی توسط پلیس به زور اخراج شوند، خود تصمیم به ترک پاکستان گرفته اند.

این همچنین در حالی است که پیش تر نمایندگان کمیشنری عالی سازمان ملل برای پناهندگان از کمپ های مهاجرین در این منطقه دیدن کرده بودند و اطمینان داده بودند که این اقدام علیه مهاجرانی که مدارک اقامتی دارند نمی باشد.

یک مقام پلیس در گفتگو با اکسپرس تیریبیون گفت که پولیس به این مهاجران تا پایان امروز فرصت داده است تا منطقه را تخلیه کنند، و از امروز به بعد طبق دستوراتی که بعدا به پلیس ابلاغ می گردد با مهاجران برخورد می کند.

این مقام پلیس گفت هنوز مشخص نیست که چه دستوراتی بعدا به پلیس صادر می شود تا با مهاجرانی که منطقه را ترک نکرده اند برخورد شود.

مقامات مرزی در مرز تورخم می گویند که تا ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر جمعه ۵۵۶ نفر از ۱۱۳ خانواده افغان به سوی افغانستان باز گشته اند.

شفقنا نوشت: در این میان مهاجران قانونی نیز بودند، اما مقامات پاکستانی می گویند که بسیاری از آنها افغان هایی بودند که فاقد مدارک اقامتی در پاکستان بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.