سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

کاهش آلودگی هوا با ترویج سه شنبه های بدون خودرو

ایده سه شنبه های بدون خودرو توسط یکی از شهروندان اراکی مطرح و مورد استقبال و حمایت مردم قرار گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با پررنگ شدن بحران آلودگی هوای کشور و دست و پنجه نرم کردن بسیاری از شهرها با مسئله ای که هر سال ابعاد تازه تری پیدا می کنه خیلی ها به تکاپو افتادند.
یکی از شهروندان اراکی می گوید: بیشتر برای انجام کارهای روزمره از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی استفاده می کنم و یا ترجیحا بصورت پیاده به کارهای روزمره خود می رسم.
برای کاهش آلودگی هوا ابتکار جوان اراکی در فضای مجازی به کمک آمده و توانسته حامیان بسیاری را برای پویش سه شنبه های بدون خودرو جذب کند.
بختیاری ، صاحب ایده و مدیر پویش مجازی سه شنبه های بدون خودرو گفت: سه شنبه ها روزی است که اوج آلودگی هوا است و تردد خودروها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشتر است و این پویش به همین دلیل برای روزهای سه شنبه انتخاب شد و 95 درصد استانها به این پویش پیوستند و مردم و ارگانهای دولتی بسیاری از این پویش حمایت کرده اند.
این پویش توانسته بسیاری از دوستداران محیط زیست را در سراسر کشور از جمله مدیران ، تشکل های مردم نهاد د، بازیگران ، هنرمندان و ایرانی های مقیم امریکا ، نروژ و آلمان را با خود همراه سازد.
اخوان رئیس شبکه محیط زیست استان مرکزی پیام این پویش را تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی در افراد ، منطق استفاده صحیح از ابزارها و افزایش روحیه مطالبه گری اجتماعی عنوان کرد و افزود: شعار این پویش نیز "بیاید برای داشتن اسمانی آبی و زندگی سالم یک روز از خودروی شخصی استفاده نکنیم " است.
ابتکار جوان اراکی واکنش خانم دکتر ابتکار را هم در پی داشته است و باعث شده که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم حامی این پویش شود.
روزانه افراد زیادی حمایت خود را از ین پویش اعلام می کنند و امروز هم در حرکتی خودجوش کارکنان دانشگاه اراک حامی این پویش شدند.
یکی از کارکنان دانشگاه اراک گفت: به دلیل مشغولیت کاری خیلی وقت ورزش کردن نداشتم تا اینکه با دوستان تصمیم گرفتیم صبح ها را با دوچرخه سرکار بیاییم  و این کار باعث شادابی در محیط کار و زندگی ما شده است.
طراحان سه شنبه های بدون خودرو امیدوارند شهروندان ایرانی برای رهایی از معضل الودگی هوا و حفظ ایمنی و سلامت خود به چالش انها پاسخ مثبت دهند.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، بحران ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.