سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

آلودگی دنباله دار هوای اراک

برای یازدهمین روز متوالی هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهر اراک، صبح امروز به بیش از دو برابر حدمجاز رسیده و هوای این شهر را برای یازدهمین روز متوالی در وضعیت آلودگی قرار داد.
ابراهیمی کارنامی افزود: هوای شهر اراک طی ۱۰ روز گذشته به طور مداوم در شرایط ناسالم قرار داشت وی افزود : استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم و آلوده در شهر اراک اعلام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ریزگردهای موجود در هوای اراک طی روزهای اخیر را عمدتا منشا داخلی ناشی از گرد و غبار در مناطق بیابانی مرکزی ایران دانست و گفت: شهروندان اراکی از از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۱روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشته اند در صورتی که این میزان در سال گذشته ا ۳۷روز بوده است.
دکتر حیدری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم با برشمردن خطرات هوای آلوده بر سلامتی افراد جامعه به ویژه سالمندان و کودکان ؛ به شهروندان توصیه کرد تا از تردد غیر ضرور در سطح شهر خود داری کنند و از مایعات ، میوه های تازه و سبزیجات و لبنیات بیشتر از گذشته استفاده نمایند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، هوای ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.