سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

250 امدادگر در طرح دادرس سیستان وبلوچستان شرکت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: در مسابقات المپیاد آماده طرح دادرس که به مدت سه روز در 8 شهرستان استان برگزار شد، 256 امدادگر و عضو جوان جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛
رسول راشکی افزود: طرح دادرس به دنبال آموزش دانش‌آموزان برای روزهای سخت، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش‌ توانمندی آن‌ها برای مقابله با حوادث و بحران‌هایی است که پیش روی آنها رخ می‌دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: این المپیاد در سه سطح درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی و در دو بخش دختران و پسران با شرکت 16 تیم برگزار شد.
وی ادامه داد: اعضای جوان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، هیرمند و کنارک در قالب تیم‌های 16 نفره در این مسابقات شرکت کردند.
راشکی افزود: مسابقات در دو سطح تخصصی وعمومی، در رشته های ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، خونریزی و پانسمان، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق و حمل مصدوم  بصورت کتبی و عملی برگزار شد.
وی افزود: در گروه خواهران به ترتیب شهرستان‌های ایرانشهر، خاش، زابل مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در گروه برادران نیز به ترتیب شهرستان‌های زاهدان، خاش و زابل حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
 
وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ امدادی ضعیف است، اگر آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، آنها هم آموخته‌ها را در اختیار خانواده می‌گذارند و با همین کار می‌توان آمار تلفات ناشی از حوادث را کاهش داد.
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.