سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتقد سرسخت توافق هسته ای ایران، در فهرست کلینتون برای تصدی معاونت

جیمز استاوریدیس که از حامیان رژیم صهیونیستی و منتقدان توافق هسته ای ایران است، در فهرست گزینه های معاونت ریاست جمهوری کلینتون قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت تایمز آو اسرائیل، "جیمز استاوریدیس،" ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که از منتقدان سرسخت توافق هسته ای ایران است، در فهرست "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا برای تصدی سمت معاونت ریاست جمهوری قرار دارد.

این فرمانده سابق ناتو خواستار انعقاد یک توافق در زمینه دفاعی میان آمریکا و اسرائیل شده است. نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد ستاد هیلاری کلینتون جیمز استاوریدیس را برای تصدی سمت معاونت ریاست جمهوری تأیید کرده است. 

گزارشها حاکی از آن است که وی در سالهای 2009 تا 2013 که فرمانده ناتو بود به طور مکرر با مقامات صهیونیست ملاقات می کرد و با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روابط نزدیکی برقرار کرد. وی در آن زمان حتی از "مؤسسه یهودی امور امنیت ملی" که از گروه های طرفدار رژیم صهیونیستی است— یک جایزه دریافت کرد.

استاوریدیس در سال 2013 بازنشسته شد و ریاست دانشگاه "تافتس" در ماساچوست را بر عهده گرفت. وی بارها از توافق هسته ای ایران انتقاد کرده است. در سال 2015، وی در مطلبی در نشریه "فارن پالسی" به دلیل آنچه نقاط ضعف توافق هسته ای ایران خواند، خواستار انعقاد یک پیمان دفاعی با رژیم صهیونیستی شد.

وی در این مطلب نوشت: "ما باید به شرایط اجرای این توافق بیندیشیم و بدانیم چگونه می توانیم اثرات منفی آن را کاهش دهیم. ایجاد یک اتحاد رسمی با اسرائیل باید در صدر اولویت ها باشد."
تابستان سال گذشته، در اوج جنگی که برای نابودی توافق هسته ای ایران در کنگره به رهبری "کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل" به راه افتاد، جیمز استاوریدیس سخنگوی اصلی آن بود. 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۴ تير ۱۳۹۵
همون بهتر که لغو شه و ایران قلب راکتورهاشو برگردونه.الان که تحریم ها لغو شده با قبل اوضاع هیچ فرقی نکرده.