نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا پس از اعلام نتایج تحقیقات پلیس فدرال در خصوص موضوع رایانامه های وی، اعتماد مردم را از دست داد.

تحقیقات اف بی آی هیلاری کلینتون را زخمی کرد/ بی اعتمادی وسیع رأی دهندگان به کلینتون
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از نیویورک تایمز،  بنابر نظرسنجی های انجام شده، «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دلیل تحقیقات «اف بی آی» درخصوص ایمیل های ارسالی وی در زمان  تصدی وزارت خارجه این کشور، «کاندیدی زخم خورده» به حساب می آید. تعداد زیادی از رأی دهندگان تحت تأثیر تحقیقات مذکور، کلینتون را فردی غیر قابل اعتماد می دانند.

درحالیکه کلینتون برای پذیرش نامزدی رسمی در کنوانسیون حزب دموکرات در «فیلادلفیا» آماده می شود، تقریباً 67 درصد رأی دهندگان وی را غیرقابل اعتماد و دروغگو می دانند. این میزان نسبت به نتایج قبلی نظرسنجی «سی بی اس نیوز» 5 درصد افزایش داشته است. نظرسنجی پیشین زمانی انجام شد که اف بی آی هنوز نتایج تحقیقات را منتشر نکرده بود.

نظرسنجی مذکور نشان می دهد کلینتون و رقیب اصلی وی از حزب جمهوری خواه –دونالد ترامپ-  هر کدام تنها حمایت 40 درصد از رأی دهندگان را دارند. 62 درصد مردم نیز به ترامپ بی اعتماد هستند؛ اما این عدد علیرغم تناقض های موجود در سخنان و پیام های توییتری ترامپ همچنان ثابت مانده است.

به نظر می رسد توضیحات متغیر و مبهم هیلاری کلینتون درخصوص ایمیل هایش زمانی که در سمت وزیر خارجه آمریکا بود، بی اعتمادی عمیق رأی دهندگان را در پی داشه است.

«جیمز کومی،» رئیس اف بی آی هفته گذشته اعلام کرد هیچ اتهام جنایی به کلینتون وارد نیست؛ اما ارسال یا دریافت ایمیل های طبقه بندی شده با استفاده از یک سرور خصوصی «بی احتیاطی محض» بوده است. اعلام این موضوع توضیحات کلینتون در خصوص اعتمادش به سرور خصوصی که در منزلش استفاده می کرده را زیر سوال برد.

کلینتون و کمپینش رد اتهام وی از سوی وزارت دادگستری را جشن گرفتند؛ اما به نظر می رسد آسیب سیاسی این امر برای وی قابل توجه بوده است. کلینتون و مشاورانش عزم خود را برای به دست آوردن اعتماد دوباره مردم جزم کرده اند. فقط 28 درصد از رأی دهندگان -در مقایسه با 33 درصد ماه گذشته- اعلام کرده اند دیدی مثبت به کلینتون دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار