سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامغان؛

آغاز برداشت محصولات فرعی کتیرا در ۸۴۰ هکتار اراضی دامغان

برداشت محصولات فرعی کتیرا در سطح ۸۴۰هکتار از مراتع منطقه طزره در شمال شرقی و منطقه تویه دروار دامغان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: برداشت محصولات فرعی کتیرا در سطح ۸۴۰هکتار از مراتع منطقه طزره در شمال شرقی و منطقه تویه دروار این شهرستان آغاز شد.
احمد علی بهاور ضمن بیان اینکه کار برداشت محصولات فرعی کتیرا از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: پیش بینی می شود با پایان کار برداشت محصولات فرعی کتیرا در سطح مراتع دامغان، در نهایت ۷۰۰ کیلو گرم محصول شامل نوع فنری و پولکی برداشت شود.
وی افزود: مراتع دامغان با توجه به تنوع گونه های گیاهی موجود از مهمترین و با ارزش ترین منابع تجدید شونده است، که بهره برداری صحیح توام با عملیات اصلاح و احیاء آن می تواند نقش مهمی در حفاظت از آب، خاک و تامین نیازمندی ها داشته باشد.
رئیس منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه ۹۶درصد وسعت این شهرستان شامل یک میلیون و ۲۶۳ هزار هکتار را اراضی ملی تشکیل می دهند، گفت: از این میزان ۵۴۳ هزار و ۳۴۲ هکتار، معادل ۴۰.۲۵ درصد کل مساحت دامغان را مراتع تشکیل می دهند.
بهاور افزود: همچنین از ۵۴۳هزار هکتار مراتع موجود در دامغان، ۱۳ هزار و ۷۸۴ هکتار یا ۲.۵۳ درصد دارای وضعیت متراکم و خوب، ۱۶۸ هزار و ۹۳ هکتار معادل ۳۰.۹۶ درصد دارای وضعیت نیمه متراکم و ۳۶۱هزار و ۴۶۴ هکتار  معادل ۶۶.۵۱ درصد مراتع کم تراکم و با وضعیت فقیر هستند .
وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۵ نفر بهره بردار و با ظرفیت ۱۴۴ هزار و ۲۵۶ واحد دامی از مراتع دامغان بهره برداری می کنند.
تقویت مو، کاهش بیماری دندان و بیماری های ریوی و خلط آوری از خواص کتیرا است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: برداشت ، کتیرا ، دامغان ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.