سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظاهری مطرح کرد:

جای خالی لیبل مزایا و مضرات بر روی محصولات غذایی

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه در کشور، لیبل های دقیق از مزایا و مضرات محصولات، بر روی مواد مصرفی درج نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه سمپوزیوم تخصصی مواد سرطان زای پیرامون ما که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه میزان آگاهی مردم از مواد مصرفی بسیار اندک است ،اظهار داشت: متاسفانه با جای خالی درج لیبل مزایا و مضرات مواد مصرفی بر روی محصولات، بسیاری از  شهروندان از هیچگونه اطلاعاتی از نوع کالا یا مواد مورد استفاده خود ندارند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد جامعه ای با امنیت غذایی و تولید غذاهای سالم ،تصریح کرد: در جهان 840 میلیون نفر گرسنگی مزمن دارند که 800 میلیون نفر از آنها در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

مظاهری با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد، افزود: در حال حاضر با ایجاد گیاهان مقاوم به شوری، خشکی، سرما، گرما یا آفت ها و استفاده از گیاهان بعنوان بیوراکتورها برای تولید دارو و نیز غنی سازی خاک های کشاورزی ، سعی در پیشرفت در این حوزه داشته ایم.

* رسیدن به شاه راه زندگی بشر با  استفاده از بیوتکنولژی

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست به توسعه پایدار اعتماد دارد و آن را اجرا خواهد کرد، ادامه داد: به جای اینکه مدام به دنبال بنزین و مسائل حاشیه ای مربوط به آن باشیم باید برای رسیدن به توسعه پایدار بیشتر به دنبال استفاده از بیوتکنولوژی ها که شاه راه زندگی بشر هستند، برویم به طوریکه در راستای اهداف توسعه پایدار که پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی، بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار است، گام اساسی برداریم.

مظاهری ادامه داد: با استفاده از بیوتکنولژی می توانیم به تضمین امنیت غذایی و کاهش فقر، گرسنگی، ایمن بودن مصرف دام، کاهش مصرف سموم شیمیایی، سودآوری برای کشاورزان و بهبود سطح زندگی، کمک به حل مشکل تغییرات اقلیمی و کاهش مصرف انرژی امیدوار باشیم.

* دستکاری ژنتیکی و ترغیب کشاورزان به استفاده از علف کش های بیشتر

وی مطرح کرد: متاسفانه دستکاری ژنتیکی موجب ترغیب کشاورزان به استفاده بیشتر از علف کش ها شد که ممانعت و عدم جلوگیری از این موضوع آلودگی ژنی را به وجود آورده است.

مظاهری گفت: ما می توانیم با استفاده صحیح از فناوری های جدید و ایجاد سیستم نظارتی دقیق بر استفاده از محصولات، اخلاق زیست محیطی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.