سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

بحران فضای آموزشی در مسکن‌ مهر یاسوج

مدیرکل آموزش و پرورش استان از بحران فضای آموزشی در مسکن‌مهر یاسوج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛هادی زارع‌پور صبح امروز در جلسه تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات فضای آموزشی در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در مسکن‌مهر این استان اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار بزرگی که برای ساخت مدارس در این استان داریم بحث زمین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم در برخی مناطق شهری و هم روستایی برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی باید زمین در اختیار نوسازی مدارس برای ساخت و ساز قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: آموزش و پرورش هیچ ردیف و اعتباری برای خرید زمین ندارد اما زمین‌هایی داریم که می‌توانیم برای ساخت و ساز معاوضه کنیم.

زارع‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود به شهرک‌های بالای 200 خانواری در این استان اشاره کرد که حتی برخی از آن‌ها یک متر فضای آموزشی با جمعیت بالای دانش‌‌آموزی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص وضعیت فضاهای آموزشی در برخی از مسکن‌های مهر به خصوص در شهر یاسوج را بحرانی ذکر کرد و گفت: این شهرک‌ها در استان به تعداد 7 شهرک هستند.

وی افزود: برای نمونه در شهرک ولایت شهر یاسوج تعداد واحدهای مسکن‌مهر 357 واحد است که تعداد دانش‌‌آموز در آن محل سکونت دارند و تعداد مدارس و کلاس‌های درس آن‌ها صفر است.

این مسؤول بیان کرد: در حالی که طبق قانون اگر جایی شهرکی احداث می‌شود باید فکر فضای آموزشی آن را از قبل کرد.

زارع‌پور به نمونه‌ای دیگر اشاره کرد و گفت: در سروک نیز تعداد 414 واحد مسکونی در مسکن مهر وجود دارد که به تعداد 620 دانش‌آموز دارند که آن جا هم تنها یک مدرسه 6 کلاسه وجود دارد.

وی این وضعیت را بسیار سخت دانست و گفت: اگر شهرداری‌ها و شوراها و همچنین راه و شهرسازی به کمک ما نیایند بحرانی در خصوص فضاهای آموزشی در برخی مناطق استان خواهیم داشت.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: بحران ، فضا ، آموزشی ، مسکن مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.