سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

معدوم‌سازی 33 تن فرآورده خام دامی

طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی رمضان در سراسر استان توسط 16 تیم عملیاتی انجام شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از ضبط و معدوم‌سازی بیش از 33 تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در این استان خبر داد.
 حسن هاشم‌زاده گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان سمنان ویژه ماه مبارک رمضان، دو واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی تعطیل و سه پرونده متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه امسال طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی رمضان در سراسر استان توسط 16 تیم عملیاتی انجام شد، افزود: در این طرح بالغ بر یک هزار و 520 مورد بازدید از واحدهای مرتبط با فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته‌بندی، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، آشپزخانه‌ها، مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی و... انجام و منجر به 46 مورد نمونه‌برداری جهت تشخیص آزمایشگاهی شده است.
هاشم‌زاده تصریح کرد: در راستای تأمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورداستفاده و سالم‌سازی سفره افطار و سحر، در ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی، بیش از 33 تن فرآورده خام دامی ضبط شد که 22 تن از این مقدار تاکنون معدوم شده است.
وی با قدردانی از هم استانی‌ها در خصوص گزارش‌های مردمی تخلفات واحدهای متخلف در مرکز و اقصی نقاط استان، وجود این گزارش‌های را عامل مؤثری در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه دانست و اظهار داشت: این گزارش‌های به‌عنوان یکی از منابع مهم جهت برخورد با موارد تخلف در تأمین امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.
معاون سلامت دامپزشکی استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه پاسخگویی و اطلاع‌رسانی دامپزشکی با شماره 1512 اعلام کنند.
وی کشتار غیرمجاز دام و تخلفات در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی را مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و یادآور شد: دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تأمین سلامت مردم با متخلفان برخوردهای جدی خواهد داشت.
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.