سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض به اسید پاشی مقابل بیمارستان استقلال کابل

پاشیدن تیزاب به روی سه زن و دو کودک در شهر کابل، شماری از فعالان حقوق زنان را به بیمارستان محل تداوی قربانیان این رویداد کشاند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معترضان که به شدت با اسید پاشی مخالفتشان را ابراز کردند، خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حوادث شدند.

مردان ناشناس در روزهای عید به روی سه زن و دو کودک اعضای یک خانواده در شهرک آریای کابل تیزاب پاشیدند، پلیس کابل می گوید که هنوز موفق به دستگیری این افراد نشده اند.

محمد صابر نصیب، رییس شفاخانه استقلال به خبرگزاری بخدی گفته است خانمی که ۳۵ سال سن دارد در قسمت های صورت، گردن و سینه اش تیزاب پاشیده شده و در حال حاضر در شفاخانه استقلال بستری است.

آقای نصیب می گوید که یک بانوی دیگر که بیست سال عمر دارد به دلیل وخامت زخم های شدید در ناحیه صورت به خصوص یک چشمش به شفاخانه نور انتقال یافته است، هنوز معلوم نیست که این خانم دید چشمش را پیدا می تواند.
صورت من کجاست؟

معترضان در بیمارستان استقلال، کاغذ های را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: "صورت من کجاست؟"

خانم الینا رپ خوان جوان کشور که چادری بر سر کرده و صورتش را با نوار های سفید پانسمان پیچانده بود در این اعتراض آهنگ اعتراضی خشونت علیه زنان را اجرا کرد.

این رپ خوان می گوید که در افغانستان حتی زنان با حجاب و چادر پوش هم مصون نیستند.
در این برنامه فعالان جامعه مدنی از قربانیان اسید پاشی که در بیمارستان استقلال بستری هستند نیز دیدار کردند.

سمیع دره یی، از فعالان مدنی کابل می گوید که با وصف پانزده سال از دموکراسی و فروپاشی رژیم طالبان اما هنوز هم وضعیت زنان در افغانستان نگران کننده است و آزادی های این قشر سلب می شود.

آقای دره یی از نهادهای امنیتی خواست که عاملان این رویداد هر چه زودتر شناسایی و به پنچه قانون سپرده شوند.

سهیلا هاشمی، دیگر فعال مدنی می گوید که گروهک‌هایی برای بی ثبات نشان دادن امنیت کابل و برهم زدن امنیت روانی و اذهان عامه مردم فعالیت می کنند.

خانم هاشمی می گوید که به احتمال زیاد رویدادهای تیزاب پاشی ربطی به خصومت های شخصی ندارد.

این در حالیست که در روزهای عید یک دختر خانم جوان دیگر نیز از سوی برادرش آتش زده شد و در حال حاضر در بیمارستان استقلال بستری است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.